Eşti aici

Edu.ro

Subscribe to Flux Edu.ro
Actualizat: în urmă cu 17 minute 9 sec

Mandat de negociere pentru un nou protocol de colaborare între România și Ucraina în domeniul educației

Joi, 12/14/2017 - 17:20
14 Dec 2017

Un nou protocol de colaborare în domeniul învățământului, menit să asigure o mai bună calitate a educației în limba maternă pentru românii din Ucraina, respectiv pentru ucrainienii din România, va fi negociat de ministerele de resort din cele două state. Printr-un memorandum adoptat în ședința de joi, 14 decembrie, Executivul a oferit mandat Ministerului Educației Naționale să negocieze cu Ministerul Învățământului și Științei din Ucraina un nou protocol de colaborare pentru anii de învățământ 2017-2018, 2018-1019 și 2019-2020. 

În cadrul negocierilor sunt avute în vedere acordarea de burse de studii, stagii de specializare pentru perfecționarea cunoștințelor de limbă și literatură română și respectiv, de limbă și literatură ucraineană, în instituțiile de învățământ superior, stagii de formare pentru cadrele didactice care predau în limba română și respectiv limba ucraineană șischimburi de elevi și studenți pentru participarea la olimpiade internaționale, concursuri, festivaluri, competiții sportive organizate în fiecare din cele două state.

 România și Ucraina au mai colaborat în domeniul educației în baza unui protocol de colaborare care a funcționat în anii de învățământ 2008-2009, 2009-2010, 2010-2011. 

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Proiectul de lege a manualului școlar elaborat de Ministerul Educației Naționale, adoptat de Guvernul României

Joi, 12/14/2017 - 16:49
14 Dec 2017

Manualul școlar este un bun de interes public, potrivit unui proiect de lege ce reglementează regimul manualului școlar de bază în învățământul preuniversitar.

Conform actului normativ adoptat în ședința de Guvern de astăzi, proiectele de manuale școlare sunt realizate de către autori/coautori și se depun în formă de manuscris la Ministerul Educației Naționale (MEN), în vederea evaluării calității științifice. Evaluarea manualelor se organizează prin Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE) și Institutul de Științe ale Educației, în baza metodologiei aprobate recent prin ordin al ministrului Educației Naționale, de către grupuri de evaluatori formate din cadre didactice, selectate în baza apelului public de selecție.

Evaluarea calității științifice şi didactice a conținutului fiecărui proiect de manual școlar este realizată de către trei evaluatori cooptați - cadre didactice din învăţământul preuniversitar şi un specialist extern în domeniul Știinţe ale educaţiei. Un proiect de manual școlar este declarat admis din punctul de vedere al criteriilor de evaluare a calității științifice şi didactice dacă întrunește minimum 85 de puncte din 100 de puncte posibile.

Autorii/coautorii nemulţumiţi de rezultatul evaluării, au dreptul de a depune contestaţie, în termen de 48 de ore de la primirea comunicării. CNEE organizează, în termen de 15 zile lucrătoare, o sesiune de reevaluare a proiectelor de manuale şcolare pentru care autorii/coautori au depus contestaţie. Procedura de reevaluare a proiectelor de manuale şcolare este identică procesului de evaluare, cu menţiunea că sunt cooptaţi alţi patru evaluatori pentru evaluarea calităţii ştiinţifice şi didactice.

Manualele școlare admise în urma evaluării vor fi publicate pe platforma manuale.edu.ro, cu scopul de a selecta manualul școlar de bază prin proceduri transparente aprobate prin ordin al ministrului.

MEN achiziționează conceptul și conținutul manualului școlar de bază de la autori/coautori, iar manualele școlare de bază, în format pdf și în varianta digitală interactivă, vor putea fi accesate și de pe site-ul ministerului, în cadrul Bibliotecii Școlare Virtuale, devenind resurse educaționale deschise. Înainte de reeditare, fiecare manual școlar va fi reevaluat de grupuri de experți.

Prin derogare de la Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, utilizarea în manualele școlare de bază de scurte extrase din opere scrise literare, artistice sau științifice, a imaginilor unor opere de arhitectură, artă plastică, fotografică sau artă aplicată, precum și de scurte fragmente din opere sonore sau audiovizuale, aduse anterior la cunoștință publică, se face fără plata drepturilor de autor sau a drepturilor conexe, cu menționarea sursei și a autorului.

În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ, MEN va elabora normele metodologice de aplicare a legii, care vor fi aprobate prin ordin de ministru.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presămanuale școlareevaluare calitate manualeCategorie: Comunicate de presă

Consiliul de Etică și Management Universitar și-a desemnat structura de conducere

Joi, 12/14/2017 - 11:46
14 Dec 2017

Ministerul Educației Naționale a găzduit miercuri, 13 decembrie 2017, prima ședință a Consiliului de Etică și Management Universitar (CEMU), în noua componență aprobată prin ordinul de ministru nr. 5552/2017. La acest eveniment a participat și secretarul de stat în Ministerul Educației Naționale, prof. univ. dr. Petre Andea, iar ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, a transmis celor prezenți un mesaj de susținere.

În cadrul ședinței a fost desemnată, prin vot, structura de conducere a Consiliului de Etică și Management Universitar (CEMU), fiind ales, cu majoritate de voturi, președintele consiliului, prof. univ. dr. Gheorghe Iancu (Universitatea din București). În poziția de vicepreședinte a fost ales, în unanimitate, conf. univ. dr. Ciprian Ion Preda (Universitatea de Vest din Timișoara). Prof. univ.dr. Andreea Simona Săseanu (Academia de Studii Economice din București) a fost numită secretar general, iar Ștefan Marius Deaconu (Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România) a fost desemnat purtător de cuvânt al CEMU.

În urma discuțiilor referitoare la funcționarea consiliului s-a stabilit ca, în principiu, ședințele Consiliului de Etică și Management Universitar să aibă o frecvență trimestrială. Întruniri pot avea loc şi în alte situații, de exemplu atunci când se solicită adoptarea rapidă a unor rezoluții. Membrii CEMU au reiterat dorința de a îndeplini toate atribuțiile legale care le revin, astfel încât să contribuie la creșterea calitativă a managementului universitar şi mediului academic.

Noua componență a Consiliului de Etică și Management Universitar este următoarea:

I. Reprezentanți numiți de către Consiliul Național al Rectorilor:

  • prof. univ. dr. Gavril Budău (Universitatea „Transilvania” din Brașov);
  • prof. univ. dr. Anca Meda Georgescu (Universitatea de Medicină şi Farmacie din Târgu Mureș);
  • prof. univ. dr. Bogdan Emanuel Ionescu (Universitatea Politehnica din București).

II. Reprezentanți numiți de către Ministerul Educației Naționale:

  • prof. univ. dr. Andreea Simona Săseanu (Academia de Studii Economice din București);
  • prof. univ. dr. Nicolae Muntean (Universitatea Politehnica din Timișoara);
  • prof. univ. dr. Gheorghe Iancu (Universitatea din București).

III. Reprezentant numit de către Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior:

  • prof. univ. dr. Ioan Ianoș (Universitatea din București)

IV. Reprezentant numit de către Consiliul National pentru Finanțarea Învățământului Superior:

  • prof. univ. dr. Marcel Dîrja (Universitatea de Științe Agricole şi Medicină Veterinară din Cluj-Napoca)

V. Reprezentant numit de către Consiliul National al Cercetării Științifice:

  • conf. univ. dr. Ciprian Ion Preda (Universitatea de Vest din Timișoara)

VI. Reprezentant numit de către Consiliul National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare:

  • conf. univ. dr. Adrian Ungureanu (Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi”) din Iași

VII. Reprezentant numit de către federațiile naționale ale studenţilor:

  • Ștefan Marius Deaconu (Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România)

Precizăm că, potrivit Legii Educației Naționale nr. 1/2011, Consiliul de Etică și Management Universitar este un organism consultativ al Ministerului Educaţiei Naţionale, fără personalitate juridică, a cărui misiune este dezvoltarea culturii eticii şi integrităţii în universităţile din România. Rolul CEMU este de a determina şi sprijini universităţile să elaboreze şi să pună în practică, în mod organizat, transparent şi eficient, politicile de etică şi de integritate universitară, în conformitate cu prevederile legale din domeniu, în vigoare.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăConsilii consultativeCEMUCategorie: Comunicate de presă

Concluziile studiului rezultat în urma consultării publice privind rolul temelor pentru acasă

Mie, 12/13/2017 - 16:22
13 Dec 2017

Ministerul Educației Naționale și Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei au organizat în perioada 7 - 20 noiembrie 2017 o consultare publică, la nivel național, privind rolul temelor pentru acasă. Au participat, completând integral un chestionar on-line, 70.952 de actori din învățământul preuniversitar, dintre care 27.383 părinți (84% - mame), 32.786 de elevi și 10.783 de cadre didactice din toate județele țări. În urma analizei răspunsurilor primite, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei a elaborat un raport care include rezultatele și concluziile acestei consultări publice.

Conform studiului, temele pentru acasă sunt considerate utile și necesare pentru îmbunătățirea învățării de cei mai mulți dintre respondenți. Cu toate acestea, se constată o preponderență a temelor repetitive, monotone și dificile, care întăresc ceea ce s-a predat la clasă. Profesorii se centrează pe explicarea sarcinilor și pe feedback-ul frontal, în timp ce elevii și părinții își doresc teme diferențiate, provocatoare, pe care să le rezolve creativ și eventual în echipă. Mai mult de jumătate dintre profesori declară că nu dau teme pentru vacanță.

Pe de altă parte, 75-80% dintre elevii şi părinții care au completat chestionarele consideră că temele sunt adesea prea obositoare și prea multe și că acestea consumă o mare parte din timpul liber. Un alt efect negativ face referire la faptul că temele pentru acasă conduc la neliniște, îngrijorare sau stres. Această afirmație este susținută cu prioritate de către părinți (70,7%) şi de către elevi (67,8%), în ponderi mai ample la liceu şi la gimnaziu, unde şi complexitatea temelor este mai mare. În același timp, aproape 80% dintre părinți afirmă că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea temelor.

În privința adoptării unui act normativ care să reglementeze rolul temelor pentru acasă și timpul necesar efectuării acestora, opiniile cadrelor didactice sunt polarizate: o parte consideră că temele pentru acasă trebuie să beneficieze de o reglementare juridică pentru o raportare la un cadru comun, evitându-se astfel excesele legate de volumul temelor, gradul de dificultate, timpul necesar efectuării acestora etc. La polul opus se situează opinia potrivit căreia această chestiune trebuie să fie și poate fi gestionată de către profesioniști (cadrele didactice), în funcție de particularitățile fiecărei clase, reglementarea acestei problematici fiind văzută drept o constrângere a libertății de acțiune a profesorilor.

Fetele şi băieții se raportează la teme în mod diferit. La nivel general, ponderea elevilor care susțin efectele pozitive ale temelor este mai mare în rândul fetelor, comparativ cu băieții.

Recomandările respondenților susțin acordarea unei atenții speciale nu doar tehnicilor de învățare independentă, care contribuie la formarea unor deprinderi de rezolvare independentă a unor sarcini, transferabile în efectuarea temelor pentru acasă, ci și tehnicilor de lucru în echipă, care contribuie la exersarea competențelor de comunicare, negociere, management al timpului etc., competențe transferabile în realizarea unor teme de grup.

Alte propuneri vizează nevoia de stabilire a unor teme pentru acasă cu caracter interdisciplinar sau transdisciplinar, alternarea temelor clasice, tradiționale, cu cele cu caracter practic-aplicativ, legate de viața reală (proiecte, machete), diferențierea între teme zilnice și teme cu termen mai lung de realizare (săptămânal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea/dezvoltarea abilităților și competențelor elevilor legate de managementul timpului, a responsabilității etc. De asemenea, apar recomandări privind utilizarea unor instrumente pentru monitorizarea temelor zilnice și săptămânale la nivelul clasei, care să sprijine cadrele didactice în stabilirea realistă a temelor (ex. caietul/jurnalul/graficul clasei, disponibil/accesibil pentru toți profesorii care predau la clasa respectivă).

Reamintim că demersul consultativ al MEN și al ISE are ca obiective corectarea unor disfuncționalități semnalate și identificarea unor noi abordări în ceea ce privește rolul temelor în procesul de învățare. Studiul integral și sinteza de cercetare sunt disponibile pe site-ul Institutului de Științe ale Educației: http://www.ise.ro/temele-pentru-acasa-raport-de-consultare-nationala.

Etichete: comunicate de presăstudiiteme pentru acasăCategorie: Comunicate de presă

«Capital Filles în România»: Peste 800 de tinere din medii sociale defavorizate, încurajate să urmeze studiile superioare după examneul de Bacalaureat

Mar, 12/12/2017 - 17:39
12 Dec 2017

Ministrul Educaţiei Naţionale, Liviu Marian Pop, și Ambasadorul Republicii Franceze în România, Michèle Ramis, au semnat marți, 12 decembrie, Convenţia oficială de parteneriat privind derularea în anul 2018 a programului «Capital Filles în România». Documentul a fost semnat, de asemenea, de Camera Franceză de Comerț și Industrie în România (CCIFER) şi opt companii-membre fondatoare. Programul se adresează în exclusivitate tinerelor din medii sociale defavorizate (clasele IX-XII), şcolarizate în liceele selectate de inspectoratele şcolare județene.

Este un demers ambițios pe care ne dorim să-l dezvoltăm alături de ceilalți parteneri. Mentoratul asigurat de companiile particcipante răspunde nevoilor de sprijin ale tinerelor fete în alegerea unei cariere și le deschide calea către dezvoltarea personală și profesională”, a declarat ministrul Liviu Marian Pop.

Mă bucur că România se implică, iar Ministerul Educației Naționaleși sprijină acest program care susține orientarea profesională a tinerelor fete și că, prin această abordare subscriem ideii că femeile pot aduce schimbări importante pentru ele și implicit pentru societate”, a declarat ES, doamna Michèle Ramis, ambasadorul Franței la București.

Obiectivul Capital Filles este să dăm încredere tinerelor în potenţialul şi viitorul lor profesional, să le convingem că uşile companiilor noastre le sunt deschise dacă au calificările adecvate”, a punctat Sabin Totorean, director general Nokia.

La eveniment au mai participat delegatul general pentru România, Dominique Goutard, și managerii proiect Adela Ciurel şi Oana Ciornodolea.

În anul şcolar 2017-2018, «Capital Filles» este operaţional în 13 licee partenere din Bucureşti, Slobozia şi Timișoara. 151 de mentori, angajate voluntare din companiile partenere, sunt alături de peste 800 de eleve în diverse activități care presupun împărtăşirea experienţei profesionale, descoperirea filierelor şi meseriilor de viitor, accesul la mediul corporatist şi la calificările prospectate etc. De asemenea, sun organizate sesiuni de tutorat individual (binom format dintr-un mentor și o elevă) pentru clasele a XI-a sau a XII-a, vizite la sediul companiilor pentru eleve şi profesori și forumurile anuale «Succes la Feminin».

Creat în Franţa, în 2011 la iniţiativa Orange, «Capital Filles» s-a extins din noiembrie 2014, în România (Bucureşti, Timişoara şi Slobozia), în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale, Ambasada Franţei/Institutul Francez, CCIFER şi 8 companii multinaţionale: Atos, Carrefour, ENGIE, EXPUR, NOKIA, L’ORÉAL, ORANGE, SODEXO şi 4 membrii asociați BRD, HELPLINE, MANPOWER și PET STAR. . După lansarea din 2012 în Franţa, România reprezintă a doua etapă de extindere europeană.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Convenție româno-franceză de parteneriat pentru sprijinirea programului «Capital Filles în România»

Lun, 12/11/2017 - 16:59
11 Dec 2017

Marți, 12 decembrie, la sediul Ministerului Educației Naționale va avea loc, începând cu ora 15:00, semnarea Convenţiei de parteneriat dintre România, Ambasada Franţei, Camera Franceză de Comerț și Industrie în România (CCIFER) şi opt companii membre fondatoare mobilizate pentru «Capital Filles în România». Documentul reînnoieşte sprijinul Ministerului Educației Naționale în derularea acestui program care își propune încurajarea tinerelor din medii defavorizate de a urma studii superioare după promovarea examenului de Bacalaureat.

Vor participa ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, ambasadorul Republicii Franceze în România, Michèle Ramis și reprezentanți ai Institutului Francez, CCIFER și ai companiilor implicate în acest program: Atos, Carrefour, ENGIE, EXPUR, L’Oréal, Nokia, Orange şi Sodexo.

Programul Capital Filles se adresează în exclusivitatetinerelor din medii sociale defavorizate (clasele IX-XII), şcolarizate în liceele selectate de inspectoratele şcolare județene. În anul şcolar 2017-2018, Capital Filles în România este operaţional în 13 licee partenere din BucureştiSlobozia şi Timișoara.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Ministrul Liviu Marian Pop s-a întâlnit cu reprezentanții Alianței pentru Educație de Calitate (ApEC)

Lun, 12/11/2017 - 15:48
11 Dec 2017

Ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, s-a întâlnit luni, 12 decembrie, cu reprezentanții Alianței pentru Educație de Calitate (ApEC). Întâlnirea face parte din calendarul comun al consultărilor privind adoptarea măsurilor care să contribuie la creșterea calității în sistemul național de învățământ.

Discuțiile de astăzi au vizat proiectul de buget al Educației pentru anul 2018, proiectul privind costul standard per elev/preșcolar, plata sumelor prevăzute de sentințele judecătorești și revizuirea strategiei privind combaterea violenței în mediul școlar.

Alianța pentru Educație de Calitate este o coaliție formată din Consiliul Național al Elevilor, Asociația Elevilor din Constanța, Federația Națională a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar, Federaţia Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ și Federaţia Naţională a Sindicatelor „Alma Mater”. 

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Vizita ministrului Liviu Marian Pop în județul Neamț

Vin, 12/08/2017 - 16:53
08 Dec 2017

Ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, a efectuat în zilele de 7 și 8 decembrie o vizită în județul Neamț în cadrul căreia a avut o serie de întâlniri de lucru cu inspectorii școlari generali din Regiunea Nord-Est și din țară, respectiv cadre didactice, elevi și autorități locale.

Vineri, 8 decembrie, ministrul Liviu Marian Pop a vizitat Colegiul Național „Calistrat Hogaș” din Piatra Neamț și a dialogat cu conducerea școlii, profesori și elevi. În acest context, ministrul a apreciat proiectele educaționale derulate de acest colegiu, felicitând totodată elevii și cadrele didactice pentru rezultatele constant bune pe care le înregistrează în concursuri și la examenele naționale.

Alt punct pe agendă l-a constituit întâlnirea cu directorii și directorii adjuncți ai unităților de învățământ din județul Neamț. Pe parcursul acesteia, ministrul Liviu Marian Pop a prezentat proiectele și prioritățile Ministerului Educației Naționale pentru anul 2018: finanțarea corespunzătoare a sistemului, modernizarea infrastructurii școlare, abilitarea curriculară a cadrelor didactice, Legea Educației Naționale și digitalizarea procesului didactic.

De asemenea, au fost puse în discuție probleme de importanță majoră pentru învățământul nemțean și s-au căutat soluții reciproc agreate pentru eficientizarea sistemului educațional național.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Masă caldă pentru elevii din 50 de unități școlare și în anul școlar în curs *

Mie, 12/06/2017 - 20:26
06 Dec 2017

Guvernul a aprobat în ședința de miercuri, 6 decembrie, lista celor 50 de unități de învățământ preuniversitar de stat în care se aplică, în anul școlar 2017-2018, Programul-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preșcolari și elevi, precum și fondurile necesare finanțării programului. Bugetul se cifrează la peste 30 de milioane de lei (sumă destinată întregului an școlar 2017-2018), finanțare asigurată de la bugetul de stat, potrivit ordonanței de urgență adoptate.

Prima etapă a Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preșcolari și elevi s-a aplicat în anul școlar 2016-2017 și a implicat tot 50 de unități școlare. Cele 50 de școli în care se va derula etapa a doua în anul școlar 2017-2018 au fost selectate astfel încât fiecare județ să aibă cel puțin o unitate de învățământ inclusă în proiect și, totodată, să fie reprezentative din punct de vedere al problemei semnalate (medii geografice izolate sau greu accesibile, medii sociale defavorizate, medii economice cu grad ridicat de pauperitate). De asemenea, s-a ținut cont de infrastructura necesară servirii mesei în școală (dacă există sau nu cantină, dacă există sau nu sală pentru prepararea sau pentru servirea mesei, dacă există sau nu spațiu pentru depozitare). Masa caldă sau pachetul alimentar va fi asigurat elevilor și preșcolarilor care participă la activitățile didactice, în limita a 7 lei pe zi pentru fiecare beneficiar.

Autoritățile locale au posibilitatea să suplimenteze finanțarea din venituri proprii. În același timp, autoritățile locale care nu sunt incluse în program pot stabili aplicarea acestuia în școli sau grădinițe, în condițiile asigurării finanțării din venituri proprii.

Produsele alimentare distribuite elevilor și preșcolarilor vor respecta cerințele de conformitate prevăzute în regulamentele europene. Direcțiile județene de sănătate publică, respectiv cea a municipiului București, vor verifica respectarea normelor și condițiilor igienico-sanitare și a alimentației sănătoase în distribuția alimentelor. De asemenea, la cererea scrisă a părinților, din considerente de natură medicală, culturală sau religioasă, pachetele alimentare și masa caldă pot fi înlocuite cu produse alimentare adecvate situației elevilor și preșcolarilor.

Procedura de atribuire a contractelor de furnizare/servicii a pachetelor alimentare sau mesei calde se organizează la nivelul fiecărei unități administrativ-terioriale.

În termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanței de urgență adoptată astăzi, Ministerele Sănătății și Educației vor elabora norme de aplicare, care se vor adopta prin Hotărâre a Guvernului.

* comunicat emis de Biroul de Presă al Guvernului României

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Trei noi apeluri de proiecte, în valoare de 258 milioane euro, pentru îmbunătățirea infrastructurii educaționale

Mar, 12/05/2017 - 15:36
05 Dec 2017

Ministerul Educației Naționale (MEN) și Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene (MDRAPFE) au lansat marți, 5 decembrie, trei apeluri de proiecte, în valoare totală de aproximativ 258 milioane euro. Obiectivul îl reprezintă finanțarea prin Programul Operațional Regional (POR) a investițiilor în infrastructura educațională din învăţământul antepreşcolar şi preşcolar, din învățământul obligatoriu și din învăţământul profesional și tehnic. Anunțul a fost făcut de ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, și ministrul delegat pentru Fondurile Europene, Marius Nica, în cadrul unei videoconferințe cu inspectorii școlari generali din țară. 

Venim astăzi cu o veste bună, o veste pe care sistemul de învățământ preuniversitar o așteaptă: asigurăm finanțarea infrastructurii educaționale din învățământul preuniversitar prin fonduri europene. Din perspectiva reformei pe care ne-am asumat-o prin programul de guvernare, modernizarea infrastructurii școlare este o condiție eminamente necesară. Iată că facem încă un pas, unul care se adaugă celor făcuți până acum, prilej pentru mine să-i mulțumesc domnului ministru Marius Nica pentru tot sprijinul acordat”, a declarat ministrul Liviu Marian Pop.

MEN și Autoritatea de Management pentru POR (AM POR) estimează că peste 10.000 de copii de vârstă foarte mică și preșcolari, peste 19.000 de școlari și peste 6.000 de elevi în licee tehnologice sau şcoli profesionale vor beneficia de infrastructura educațională modernizată cu ajutorul acestor proiecte.

Proiectele propuse spre finanțare vor avea în vedere investiții în construcția, reabilitarea, modernizarea, extinderea, echiparea infrastructurii educaţionale pentru educația timpurie antepreșcolară (creșe) și preșcolară (grădinițe), pentru învățământul general obligatoriu (şcoli I-VIII, inclusiv nivelul clasei pregătitoare), respectiv pentru învăţământul profesional şi tehnic și învățarea pe tot parcursul vieții (licee tehnologice şi şcoli profesionale). Pot depune cereri de finanțare prin sistemul MySMIS2014 unitățile administrativ-teritoriale, autoritățile publice locale, instituțiile administraţiei publice locale aflate în subordinea sau coordonarea autorităţii publice locale, în calitate de potențiali beneficiari. Intervalul în care pot fi depuse aplicațiile este 4 ianuarie - 4 mai 2018.

Vor putea primi finanțare proiecte de minimum 100.000 euro, a căror valoare cumulată se va ridica la maximum 110,2 mil. euro (fonduri nerambursabile) în cadrul apelului dedicat învăţământului antepreşcolar şi preşcolar, la 111,4 mil. euro în cazul apelului dedicat învăţământului obligatoriu, respectiv la 36,7 mil. euro în cazul apelului referitor la creșterea gradului de participare la învăţământul profesional şi tehnic şi învăţare pe tot parcursul vieţii.

Programul Operațional Regional 2014-2020 este unul dintre programele operaționale din generația 2014-2020 implementate în România, cofinanțate din fondurile europene structurale și de investiții şi gestionate de Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, în calitate de Autoritate de Management.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Senatul României a adoptat Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.96/2016

Lun, 12/04/2017 - 19:20
04 Dec 2017

Senatul României a aprobat astăzi Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.96/2016 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniile educaţiei, cercetării, formării profesionale şi sănătăţii.
Ministerul Educației Naționale așteaptă promulgarea acesteia de către Președintele României, pentru a putea finaliza demersurile inițiate în vederea soluționării celor două probleme stringente cu care se confruntă sistemul național de învățământ superior: Metodologia privind evaluarea studiilor doctorale, respectiv Metodologia privind gruparea pe clase a universităților și ierarhizarea programelor de studii.
 

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Echipele României au obținut 7 medalii la Turneul Internaţional de Informatică Shumen 2017

Lun, 11/27/2017 - 11:42
27 Noi 2017

Echipele de seniori și juniori ale României au obţinut șapte medalii la ediția 2017 a Turneului Internaţional de Informatică Shumen din Bulgaria: patru medalii de aur și trei medalii de bronz.

Medaliile de aur au fost cucerite de lotul de seniori (foto sus) format din Costin-Andrei Oncescu (Colegiul Național „Dinicu Golescu” din Câmpulung Muscel), Andrei Popa (Liceul Teoretic „Mihail Kogălniceanu" din Vaslui), Alex Tatomir (Colegiul Național „Nicolae Bălcescu” din Brăila) și Ștefan Constantin-Buliga (Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” din București).

Cei trei elevi laureați cu bronz, componenți ai lotului de juniori, sunt Daniel-Ștefan Boni (Liceul Internațional de Informatică din Constanța), Tudor-Gabriel Mocioi (Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu" din București) și Albert-Antoniu Greaca (Liceul Teoretic Internațional de Informatică din București). Din echipă a făcut parte și Mircea Donciu, elev la Liceul Teoretic Internațional de Informatică din București.

Olimpicii români au fost însoțiți și pregătiți de profesorii Marius Nicoli (Colegiul Naţional „Fraţii Buzeşti” din Craiova) și Adrian Panaete (Colegiul Național „August Treboniu Laurian” din Botoșani), respectiv de studenții Lucian Bicsi și Teodor Stelian Ionescu, ambii de la Universitatea din București.

Competiţia s-a desfăşurat în localitatea bulgară Shumen, în perioada 22-26 noiembrie, fiind la a VIII-a ediţie în format internaţional (iniţial concursul se adresa exclusiv liceelor de informatică din țara gazdă). Au participat loturi naţionale şi echipe ale mai multor licee cu profil informatic din Bulgaria, Moldova, Polonia, România, Rusia, Serbia și Ucraina. 

BIROUL DE COMUNICARE

 

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Educația de calitate sprijină copiii din mediul rural să nu abandoneze școala

Joi, 11/23/2017 - 09:48
23 Noi 2017

Ministerul Educației Naționale și UNICEF în România au lansat joi, 23 noiembrie, studiul „O privire asupra participării la educație folosind analiza pe cohortă”.

Analiza pe cohortă este focalizată pe o generaţie care parcurge un întreg ciclu şcolar și oferă o imagine de mai mare acurateţe cu privire la dimensiunea fenomenului de abandon în unităţile de învăţământ și categoriile de elevi care sunt în prezent cele mai afectate. În ultimii ani, deși abandonul pe cohortă se reduce în cazul tuturor ciclurilor de învăţământ, se constată că o proporţie mai mare de copii nu participă la educaţie ca urmare a condiţiilor de dezavantaj familial, economic, social, de unde rezultă o rată netă ajustată de cuprindere mai mică, dar un nivel mai scăzut al abandonului înregistrat pe parcursul unui ciclu.

La nivelul învăţământului preşcolar s-a observat o creştere a participării la educaţie a copiilor de vârste mici (de la 65% la 86% în cazul copiilor de 3 ani), rata de cuprindere cea mai mare fiind specifică, copiilor de 4 şi 5 ani ca urmare a implementării clasei pregătitoare.

Conform studiului, în prezent 2 din 3 copii de 6 ani se regăsesc în învăţământul primar, un progres comparativ cu anul școlar 2012-2013 când raportul era inferior: 1 din 5. Aceste cifre demonstrează impactul introducerii și obligativității clasei pregătitoare. În următoarea perioadă trebuie să ne concentrăm pe creșterea accesului la educație de calitate mai ales pentru copiii din grupurile vulnerabile, astfel încât să ne asigurăm că fiecărui copil îi este respectat dreptul la educație”, a declarat Liviu Marian Pop, ministrul Educației Naționale.

Deși se înregistrează o reducere semnificativă a decalajului dintre mediul urban și rural, se menține diferența semnificativă dintre cele două medii de rezidență în defavoarea celui rural.

Indiferent de locul unde s-au născut, de abilitate sau dizabilitate, de situația economică a familiei, de gen și etnie, toți copiii au dreptul la educație de calitate. Studiu de față ne arată, pe de o parte, zonele unde s-au înregistrat progrese, iar pe de altă parte unde trebuie să adaptăm politicile publice astfel încât să fie asigurată echitatea și fiecare copil să aibă șanse egale. Modelul nostru din Bacău demonstrează eficacitatea serviciilor integrate pentru copii și impactul educației incluzive de calitate”, a spus Pieter Bult, reprezentant UNICEF în România.

Conform datelor din studiul elaborat de Institutul de Științe ale Educației și UNICEF în România, 391.000 de copii sunt în afara sistemului de educație. 8 elevi din 10 în vârstă de 15 şi 16 ani finalizează învățământul obligatoriu, în timp ce doar 7 elevi din 10 finalizează liceul sau învăţământului profesional. Unul din patru tineri de vârstă corespunzătoare nu mai continuă studiile după clasa a VIII-a sau după ce au reuşit să finalizeze învăţământul obligatoriu de 10 ani.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presăfisiere:  Studiu-Cohorta.pdf

A treia ediție a reuniunii anuale privind cooperarea în domeniile educației și formării profesionale între România și Franța

Mie, 11/22/2017 - 12:34
22 Noi 2017

Ministerul Educației Naționale a găzduit miercuri, 22 noiembrie, reuniunea anuală privind cooperarea în domeniile educației și formării profesionale între România și Franța.

La deschiderea lucrărilor au fost prezenți ministrul Educaței Naționale, Liviu Marian Pop, și ambasadorul Franței în România, Michèle Ramis. Intervențiile celor doi demnitari au reliefat bunele relații în domeniul educației înregistrate, de-a lungul timpului, între România și Franța, dar și interesul comun de a consolida, diversifica și dezvolta cooperarea de tradiție dintre cele două țări.

Interesul pe care Ministerul Educației Naționale îl acordă cooperării cu Republica Franceză a fost întotdeauna și rămâne foarte crescut, atât în plan bilateral, cât și în context european. Îmi exprim satisfacția pentru colaborarea fructuoasă în domeniul educației între România și Franța și vă asigur că Ministerul Educației Naționale va continua să facă tot ce ține de competența sa pentru dezvoltarea relațiilor bilaterale”, a declarat ministrul Liviu Marian Pop.

Mă bucur să văd că prioritățile Ambasadei Franței și ale statului român sunt foarte apropiate, excelenta cooperare bilaterală în domeniul educației fiind o dovadă concludentă în acest sens. Una dintre preocupările noastre majore este promovarea limbii franceze în România, context în care apreciez și vă mulțumesc pentru sprijinul constant acordat”, a afirmat Michèle Ramis.

Aflată deja la a treia ediție, reuniunea româno-franceză constituie, anual, prilejul realizării bilanțului acțiunilor de cooperare bilaterală din anul școlar/universitar anterior, dar și cadrul prielnic pentru propunerea, analizarea și planificarea unor noi proiecte comune pentru anul școlar/ universitar în curs.

Discuțiile la nivel de experți au vizat cooperarea în sfera învățământului preuniversitar, universitar, profesional și tehnic, cooperării lingvistice, formării continue a profesorilor, dar și contribuțiile pe care fiecare dintre cele două părți le poate avea în consolidarea conexiunii dintre mediul academic și mediul socio-economic.

Printre exemplele de proiecte abordate cu acest prilej se numără dezvoltarea învățământului profesional și tehnic, inclusiv a învățământului dual, mobilitatea elevilor, schimburile de experiență între cadrele didactice, de îndrumare și control, mobilitatea studenților și a staff-ului universitar, precum și sporirea parteneriatelor directe între unitățile și instituțiile de învățământ din cele două țări.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Cinci premii pentru olimpicii români, la Olimpiada Internaţională de Astronomie şi Astrofizică (2017)

Mie, 11/22/2017 - 10:52
22 Noi 2017

Lotul României a obţinut două medalii de argint, două medalii de bronz şi o menţiune la a XI-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale de Astronomie şi Astrofizică (12 – 20 noiembrie, Thailanda).

Medaliile de argint au fost adjudecate de Radu Andrei (clasa a XI-a/ Colegiul Național „Nicolae Balcescu” din Brăila) şi Robert-Gabriel Păşcălău (Colegiul Național „Mircea cel Bătran” din Constanța). Andrei-Horațiu Eftime (clasa a XI-a/ Liceul Teoretic Internaţional de Informatică din București) și Paul-Florin Rebenciuc (clasa a IX-a/ Colegiul Național „Ştefan cel Mare” din Suceava) au fost medaliați cu bronz, în timp ce George-Pantelimon Prodan (clasa a XI-a/Colegiul Național „Mircea cel Bătran” din Constanța) a fost distins cu mențiune.

Echipa României, din care a făcut parte și prof. Victor Păunescu (Colegiul National „Octav Onicescu” din Bucureşti), prezent ca observator științific, a fost coordonată de conf. univ. dr. Cristian Pîrghie (Universitatea „Ştefan cel Mare” din Suceava) și prof. dr. Petru Crăciun (inspector de specialitate la ISJ Suceava). 

Competiția a reunit  219 participanți din 46 de țări.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Participare-record la consultarea publică privind rolul temelor pentru acasă

Mar, 11/21/2017 - 17:03
21 Noi 2017

Ministerul Educației Naționale și Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei au organizat în perioada 7 - 20 noiembrie 2017 o consultare publică la nivel național privind rolul temelor pentru acasă. 

Demersul a suscitat un interes deosebit și a generat o participare-record, chestionarele on-line fiind completate de 32.921 de părinți, 37.032 de elevi și 12.487 de cadre didactice.

În funcție de mediul de rezidență, 77,33% din totalul de respondenți provin din mediul urban, iar 22,67% din mediul rural. Pe categorii de respondenți, situația este următoarea: cadre didactice (63,72% - urban, 36,28% - rural), elevi (80,29% - urban, 19,71% - rural) și părinți (88% - urban, 12% - rural). Distribuția pe județe relevă plasarea Bucureștiului pe prima poziție la toate categoriile de public: 26,61% - părinți, 12,97% - elevi și 9,86% - cadre didactice.

Datele colectate vor fi incluse într-un raport de diagnoză redactat de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei. Studiul va permite determinarea stării de fapt în privința temelor pentru acasă și va oferi propuneri specifice de intervenție.

Precizăm că obiectivele consultării publice sunt identificarea unei noi abordări în ceea ce privește rolul acestor activități de învățare, respectiv corectarea unor disfuncționalități semnalate.  

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Participarea ministrului Liviu Marian Pop la reuniunea Consiliului Educație, Tineret, Cultură și Sport (Bruxelles, 20-21 noiembrie)

Mar, 11/21/2017 - 16:15
21 Noi 2017

Ministrul Educației Naționale Liviu-Marian Pop, a participat luni, 20 noiembrie, la Bruxelles, la reuniunea Consiliului Educație, Tineret, Cultură și Sport. Cu acest prilej au fost adoptate Concluziile Consiliului privind dezvoltarea școlilor și calitatea excelentă a predării, Concluziile Consiliului privind o nouă agendă a UE pentru învățământul superior și Recomandarea privind monitorizarea parcursului profesional al absolvenților.

În cadrul prânzului de lucru al miniștrilor europeni ai educației au fost discutate concluziile Summitului Social de la Göteborg și Comunicarea Comisiei privind Consolidarea identității europene prin educație și cultură: Contribuția Comisiei Europene la reuniunea liderilor din 17 noiembrie de la Göteborg. Totodată, ministrul Educației Naționale a luat parte la dezbaterea publică Viitorul competențelor și rolul în schimbare al educației și formării profesionale”.

Programul ministrului Liviu Marian Pop a inclus și o întrevedere cu omologii săi din Finlanda și Croația în perspectiva pregătirilor pentru exercitarea de către România a Președinției Consiliului Uniunii Europene, în semestrul I al anului 2019. La această întâlnire au participat și reprezentanți ai Comisiei Europene.

De asemenea, ministrul Educației Naționale s-a întâlnit marți, 21 noiembrie, cu europarlamentarii români, precum și cu comisarul European pentru politică regional, Corina Crețu. 

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Situația livrării în depozitele de carte școlară a manualelor pentru elevii de clasa a V-a

Lun, 11/20/2017 - 15:23
20 Noi 2017

Conform datelor centralizate de Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE), livrarea în depozitele de carte școlară a tranșei a treia de manuale școlare destinate elevilor de clasa a V-a a fost finalizată în întregime în 39 de județe. Reamintim că, în acord cu angajamentele asumate prin contract, editurile câștigătoare în cadrul licitației organizate anul acesta de CNEE au avut ca termen-limită de furnizare a manualelor data de 17 noiembrie.

Termenul de livrare nu a fost respectat de trei edituri. În județul Dâmbovița, editurile S.C. Grupul Editorial Art și S.C. Intuitext SRL nu au furnizat manualele școlare pentru disciplinele Limba și literatura română și Biologie, în timp ce în județul Harghita există întârzieri provocate de S.C. Intuitext SRL (pentru aceleași discipline menționate anterior) și Grup Editorial Litera (opt discipline). În județul Suceava, livrarea manualelor școlare este afectată de nerespectarea termenului-limită de către Grupul Editorial Litera (opt discipline), transportul fiind în curs de derulare, potrivit informațiilor transmise de Inspectoratul Școlar Județean Suceava.

Precizăm că graficele au vizat livrarea manualelor școlare în perioada 17 octombrie – 17 noiembrie pentru următoarele materii: Limba și literatura română, Limba engleză (limbă modernă 1), Limbă franceză (limbă modernă 2), Limba germană (limbă modernă 1/limbă modernă 2/limbă modernă 1 - studiu intensiv), Biologie, Educație socială, Geografie, Educație plastică, Educație muzicală, respectiv Consiliere și dezvoltare personală. 

Versiunile digitale/electronice ale tuturor manualelor școlare pentru elevii de clasa a V-a sunt disponibile pe platforma manuale.edu.ro, începând din prima parte a lunii octombrie.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

În județul Buzău se va realiza informatizarea completă a procesului educațional în cadrul unui proiect-pilot cu finanțare prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020

Joi, 11/16/2017 - 16:24
16 Noi 2017

Ministerul Educației Naționale (MEN) își asumă prioritățile din domeniul E-educație, PI2.3/OS2.4/ Acţiunea 2.3.3. Îmbunătăţirea conţinutului digital şi a infrastructurii TIC sistemice în domeniul e-educaţie, e-incluziune, e-sănătate şi e-cultură - Secțiunea e-Educație.

Astfel, în conformitate cu Programul de guvernare și strategiile de dezvoltare a învățământului, MEN își propune prin intermediul unui proiect-pilot să realizeze informatizarea completă a procesului educațional dintr-un județ. Demersul presupune dotarea tuturor unităților de învățământ preuniversitar din județul respectiv cu echipamente IT de înaltă performanță, astfel încât să fie create premisele organizării unui proces educativ de calitate.

În acest sens, au fost identificate, la nivel național, 13 județe eligibile, cărora în luna august 2017 li s-a transmis o solicitare privind susținerea activităților proiectului și a sustenabilității acestuia. Șase consilii județene și-au exprimat sprijinul ferm pentru implementarea și sustenabilitatea proiectului.

În urma analizei condițiilor tehnice din documentația transmisă la minister, județul Buzău a fost desemnat județ-pilot. Prin urmare, în cadrul proiectului derulat de MEN se va realiza , începând cu primul trimestru al anului 2018, informatizarea claselor în care învață elevii din clasele V-XII, precum și clasele din învățământul profesional. Procesul presupune dotarea (nelimitativ) cu următoarele echipamente:

1. Tablete pentru uzul elevilor (în fiecare clasă numărul de tablete va fi egal cu numărul băncilor pentru elevi). Tabletele vor fi utilizate exclusiv la școală.

2. Laptop-uri pentru toți profesorii din județ

3. Table inteligente (una pentru fiecare clasă)

4. Videoproiectoare și ecrane de proiecție (câte unul în fiecare clasă)

5. Conectare wireless a școlilor

Suplimentar, pentru învățământul profesional se vor achiziționa imprimante 3D. 

În vederea selectării județului-pilot, au fost luate în calcul în faza preliminară, următoarele criterii: număr de elevi cuprins între 45.000-70.000, număr de profesori cuprins între 4.000-5.500 și asigurarea sustenabilității proiectului de către consiliul județean timp de 5 ani după finalizarea implementării.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

55.000 de profesori vor fi abilitați curricular în următorii patru ani, în cel mai mare și important proiect de profil: „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” (CRED)

Mar, 11/14/2017 - 15:21
14 Noi 2017

Ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, și ministrul delegat pentru fonduri europene, Marius Nica, au semnat marți, 14 noiembrie, la Palatul Parlamentului, contractul de finanțare privind derularea proiectului strategic „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” (CRED). Proiectul, al cărui obiectiv este abilitarea curriculară a 55.000 de cadre didactice din învățământul primar și gimnazial, se va derula în perioada 2017-2021 și are un buget de aproximativ 42 milioane de euro.

„Este un proiect ambițios și absolut necesar pentru sistemul de învățământ din România, întrucât a fost aprobat un nou curriculum atât pentru învățământul primar, cât și pentru cel gimnazial, acesta din urmă fiind în curs de implementare. Proiectul atinge toate elementele necesare formării pentru un act de predare de calitate din perspectiva profesorului”, a declarat ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop.

Veștile bune pentru finanțarea sectorului de educație urmează și în luna decembrie, când Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene va lansa finanțări de peste 370 milioane de euro, cu accent pe burse doctorale, A doua șansă pentru tineri și acordarea de subvenții pentru studenții din categoriile dezavantajate”, a declarat Marius Nica, ministrul delegat pentru fonduri europene.

Proiectul lansat de Ministerul Educației este o picătură în oceanul de nevoi pe care le generează sistemul de educație. Sper ca în continuarea acestui demers să existe abordări și dezbateri care să se concentreze pe conținuturile din curriculumul național, întrucât acesta trebuie adaptat la specificul, profilul și așteptările elevilor de astăzi”, a punctat Ecaterina Andronescu, președintele Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport din Senatul României.

Întoarcerea spre studiu și formare este o condiție esențială în activitatea cadrelor didactice. CRED este un proiect provocator care pornește sub auspicii favorabile. Am încredere că va fi dus la bun sfârșit și că rezultatele vor aduce plusvaloare”, a conchis Camelia Gavrilă, președintele Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport din Camera Deputaților.

Pentru a asigura acoperire națională, CRED beneficiază de un parteneriat activ la nivel local: 3 inspectorate școlare județene (Bihor, Iași și București) și 8 Case ale Corpului Didactic (Botoșani, Brașov, București, Buzău, Cluj, Olt, Teleorman și Timiș). 

Pentru desfășurarea activităților de formare vor fi alcătuite 2.750 grupe de profesori în toate județele și în Capitală. Numărul total de ore de formare la nivel național este de 330.000, implicând aportul a 900 de formatori. Toți cei 55.000 de participanți la cursurile de formare vor primi o subvenție în cuantum de 600 de lei. Suplimentar, pentru cadrele didactice generatoare de bune practici vor fi acordate 150 de premii. De asemenea, vor fi elaborate 18 ghiduri metodologice care acoperă toate disciplinele prevăzute în noile planuri-cadru pentru învățământul primar și gimnazial, respectiv 7.200 de resurse educaționale deschise (RED) pentru toate disciplinele. Acestea vor fi accesibile elevilor și cadrelor didactice atât în centrele de resurse educaționale deschise, cât și pe o platformă on-line de e-learning.

În primele luni ale proiectului va fi facilitată în rândul decidenților și partenerilor educaționali abordarea curriculară unitară și coerentă, centrată pe competențe, cu scopul de a asigura oportunități egale pentru elevii aparținând grupurilor dezavantajate, inclusiv pentru cei reintegrați în programe de tip „A doua șansă”. Totodată, prin intermediul activităților incluse în CRED, se are în vedere creșterea calității și relevanței educației în școlile aflate în zone cu populație vulnerabilă, ținta fiind reducerea ratei de părăsire timpurii a învățământului prin implementarea de proiecte inovative axate pe dezvoltarea competențelor-cheie, în contexte de învățare curriculare și extracurriculare stimulative si motivationale, pentru cel puțin 2.500 de elevi.

De asemenea, proiectul „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” reprezintă o intervenție sistemică destinată prevenirii fenomenului de părăsire timpurie a școlii prin măsuri care să susțină aplicarea inovativă și sustenabilă a noului curriculum național și creșterea accesului la experiențe de învățare de calitate ale elevilor din învățământul primar și gimnazial.

Conferința de lansare, organizată de Ministerul Educației Naționale în colaborare cu Institutul de Științe ale Educației, a reunit peste 500 de participanți: cadre didactice, reprezentanți ai partenerilor de dialog social (sindicate, asociații ale elevilor, părinților etc.), șefi ai inspectoratelor școlare județene și directori ai caselor corpului didactic (CCD), precum și reprezentanți ai Guvernului și Parlamentului României.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCREDCategorie: Comunicate de presă

Pagini