Eşti aici

Edu.ro

Subscribe to Flux Edu.ro
Actualizat: în urmă cu 6 minute 29 de sec

Buletin Informativ: dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (30 octombrie 2020)

Vin, 30.10.2020 - 15:04
30 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Prin urmare, astăzi, 30 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

  • 9.113 unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.
  • 4.938 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.
  • 3.605 unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 3.605 unități aflate în această situație, 369 sunt în Scenariul 3 ca urmare a cazurilor de COVID-19 înregistrate,, iar 3.236 de unități de învățământ apar din cauza ratei de incidență a cazurilor din localitățile în care acestea funcționează ori a infrastructurii școlare supuse unor lucrări de reabilitare.

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 30 octombrie, ora 12:00.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Buletin Informativ: dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (29 octombrie 2020)

Joi, 29.10.2020 - 16:09
29 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Prin urmare, astăzi, 29 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv ISMB), se înregistrează următoarea situație:

  • 9.207 unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.
  • 4.956 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.
  • 3.493 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 3.493 de unități aflate în această situație, 377 sunt în Scenariul 3 ca urmare a cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 3.116 unități de învățământ apar din cauza ratei de incidență a cazurilor din localitățile în care acestea funcționează ori a infrastructurii școlare supuse unor lucrări de reabilitare.

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 29 octombrie, ora 12:00.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Monica Cristina Anisie a participat la Conferința informală a miniștrilor educației din Consiliul Europei

Joi, 29.10.2020 - 13:41
29 Oct 2020

Ministrul educației și cercetării, Monica Cristina Anisie, a participat astăzi, 29 octombrie 2020, la Conferința informală a miniștrilor educației, organizată sub egida Președinției Elene a Comitetului de Miniștri al Consiliului Europei, în format videoconferință.

Temele dezbătute în cadrul evenimentului au fost:

  • Răspunsul educației la criza generată de COVID-19: dreptul la o educație de calitate în contextul pandemic și provocările sale;
  • Utilizarea educației ca instrument de promovare a conștientizării patrimoniului cultural expus riscului schimbărilor climatice, într-o cultură a democrației.

În intervenția sa, ministrul Monica Cristina Anisie a subliniat importanta asigurării accesului la o educație de calitate și a reducerii impactului negativ al crizei sanitare asupra elevilor, studenților și profesorilor. În contextul pe care îl traversăm, acest deziderat presupune acordarea unei atenții deosebite copiilor care provin din grupuri vulnerabile și valorificarea în mod responsabil a noilor tehnologii.

Una dintre lecțiile învățate în această perioadă este aceea că o criză de amploarea celei pe care o traversăm acum nu poate fi depășită decât printr-un efort comun și cu determinarea de a fi proactivi. Prin declarația pe care o vom adopta astăzi, avem oportunitatea de a răspunde împreună la provocările pe care pandemia de COVID-19 le-a generat în plan educațional”, a declarat Monica Cristina Anisie.

De asemenea, ministrul educației și cercetării a mulțumit Consiliului Europei pentru angajamentul de a susține statele membre în eforturile lor de a răspunde cât mai bine provocărilor din domeniul educației și a salutat adoptarea Programului Educație al Consiliului Europei.

La finalul evenimentului a fost adoptată o declarație comună a miniștrilor educației.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Ministerul Educației și Cercetării inițiază demersul de realizare a Hărții școlilor dezavantajate din România

Mie, 28.10.2020 - 15:27
28 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării începe procesul de dezvoltare a Hărții școlilor dezavantajate din România, instrument esențial pentru obiectivul asumat de a promova o educație incluzivă de calitate pentru toți copiii. Odată realizat, acest instrument va avea un rol important în procesul de stabilire a modului și a priorităților de alocare a resurselor și a proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027, dar și pentru a putea ghida intervenții strategice, realizate de Guvern, menite să reducă și să atenueze clivajele din educație.

În acest context, cu ajutorul unor parteneri din mediul asociativ, instituțional și universitar, care pot sprijini acest proces cu expertiza si resursele necesare, va fi realizată o hartă a școlilor dezavantajate din România, prin intermediul căreia vor fi identificate nevoile generale reale și problemele specifice ale școlilor, de la lipsa infrastructurii (toalete, apă potabilă etc.) până la calitatea actului educațional. Harta școlilor dezavantajate va reprezenta un instrument necesar pentru stabilirea modului de alocare a resurselor și proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027.

Pentru realizarea acestui obiectiv, Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării, a invitat o serie de organizații cu activități și rezultate relevante în ceea ce privește asigurarea echității în educație să se alăture demersului inițiat de Ministerul Educației și Cercetării.

 „Avem convingerea că într-un astfel de parteneriat vom reuși să realizăm această hartă a școlilor dezavantajate din România, cu ajutorul căreia să putem interveni punctual și adapta intervențiile de la nivel central, județean și local, în beneficiul fiecărui elev din România”, subliniază ministrul Monica Cristina Anisie în invitația transmisă organizațiilor/instituțiilor anterior menționate.

De altfel, între acestea și Ministerul Educației și Cercetării există o colaborare de lungă durată, concretizată în diverse parteneriate și proiecte cu scop comun: asigurarea echității în educație.

O primă discuție tehnică în acest sens este programată vineri, 30 octombrie, fiind așteptați să participe reprezentanții UNICEF în România, ai Consiliului Europei, ai Universității din București, ai Institutului Național pentru Statistică și ai Fundației Agenția de Dezvoltare Comunitară „Împreună”.

Etichete: comunicat de presăCategorie: Comunicate de presă

Buletin Informativ: dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (28 octombrie 2020)

Mie, 28.10.2020 - 14:57
28 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Prin urmare, astăzi, 28 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv ISMB), se înregistrează următoarea situație:

-  9.304 unități de învățământ figurează în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

4.959 de unități de învățământ figurează în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

3.393 de unități de învățământ figurează în Scenariul 3 (S3), care implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 3.393 de școli aflate în această situație, 385 sunt în Scenariul 3 ca urmare a cazurilor de COVID-19 înregistrate, în timp ce 3.008 unități de învățământ apar din cauza ratei de incidență a cazurilor din localitățile în care acestea funcționează ori a infrastructurii școlare supuse unor lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 28 octombrie, ora 12:00.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Ministrul Monica Cristina Anisie lansează un apel la acțiune comună privind digitalizarea educației

Mie, 28.10.2020 - 14:10
28 Oct 2020

Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării, invită companiile din mediul privat, organizațiile neguvernamentale, reprezentanții industriilor și ai companiilor, precum și stakeholderii să contribuie la transformarea de paradigmă propusă de Ministerul Educației și Cercetării: Școala SMART - Școală Modernă, Accesibilă, Bazată pe Resurse și Tehnologii digitale, care să asigure accesul la o educație incluzivă și de calitate pentru toți copiii.

Apelul vine în contextul în care Ministerul Educației și Cercetării a lansat, la începutul acestei săptămâni, un proces de consultare publică pe tema proiectului de Strategie privind digitalizarea educației din România.

Apelul ministrului Monica Cristina Anisie la acțiunea comună privind digitalizarea educației este disponibil AICI.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presăfisiere:  Apel acțiune comună SMART.Edu octombrie 2020

Buletin Informativ: dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (27 octombrie 2020)

Mar, 27.10.2020 - 15:27
27 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Prin urmare, astăzi, 27 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv ISMB), se înregistrează următoarea situație:

-  9.580 de unități de învățământ figurează în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

4.969 de unități de învățământ figurează în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

3.107 unități de învățământ figurează în Scenariul 3 (S3), care implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 3.107 școli aflate în această situație, 393 sunt în Scenariul 3 ca urmare a cazurilor de COVID-19 înregistrate, în timp ce 2.714 unități de învățământ apar din cauza ratei de incidență a cazurilor din localitățile în care acestea funcționează ori a infrastructurii școlare supuse unor lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 27 octombrie, ora 12:00.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Ministerul Educației și Cercetării ia măsuri pentru a asigura evidența centralizată a diplomelor și a certificatelor universitare

Mar, 27.10.2020 - 14:09
27 Oct 2020

Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării, a solicitat tuturor instituțiilor de învățământ superior ca, începând cu data de 2 noiembrie, în termen de 30 de zile, să opereze toate modificările necesare în Registrul matricol unic al universităților din România (RMUR), astfel încât să fie implementate toate măsurile prevăzute de actele normative în vigoare.

Concret, instituțiile de învățământ superior vor introduce în RMUR seriile și numerele actelor de studii întocmite și eliberate pentru absolvenții celor trei cicluri de studii universitare (licență, master, doctorat), precum și ale altor forme de studii. De asemenea, vor fi introduse și date cu privire la numele conducătorului/conducătorilor de doctorat sub tutela căruia/cărora au fost/sunt organizate studiile, pentru fiecare student doctorand.

Reamintim faptul că acest Registru s-a constituit prin Legea educației naționale nr. 1/2011. Conform prevederilor LEN, art. 201, alin (5) „în baza de date electronică aferentă RMUR se înregistrează și se păstrează evidența diplomelor universitare emise în România. Universitățile acreditate și Academia Română înregistrează seriile și numerele actelor de studii întocmite și eliberate“.

Registrul matricol unic al universităților din România a devenit funcțional în anul 2016, prin includerea în contractul instituțional al fiecărei universități a obligației de a raporta datele solicitate de Ministerul Educației și Cercetării referitoare la evidența studenților pentru toate nivelurile de studii (licență master, doctorat sau alte forme de studii).

Pentru a avea un sistem funcțional și credibil, universitățile trebuie să introducă toate datele necesare în acest registru, astfel încât, la nivelul Ministerului Educației și Cercetării, să existe o evidență centralizată a diplomelor și a certificatelor universitare. Este și acesta un pas spre o Românie modernă”, a declarat Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării.

În 2018, funcționarea RMUR a fost detaliată prin ordinul ministrului educației nr. 3.714/2018, cu modificările și completările ulterioare, reglementându-se faptul că instituțiile de învățământ superior de stat și particulare din România, acreditate sau autorizate să funcționeze provizoriu și Academia Română, au responsabilitatea și obligația să înregistreze în RMUR „seria și numărul actelor de studii emise pentru absolvenții înscriși la toate ciclurile de studii universitare (licență, master, doctorat) și la alte forme de studii“.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Buletin Informativ: dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (26 octombrie 2020)

Lun, 26.10.2020 - 15:56
26 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Prin urmare, astăzi, 26 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv ISMB), se înregistrează următoarea situație:

-  9.748 de unități de învățământ figurează în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

4.894 de unități de învățământ figurează în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

3.014 unități de învățământ figurează în Scenariul 3 (S3), care implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 3.014 școli aflate în această situație, 382 sunt în Scenariul 3 ca urmare a cazurilor de COVID-19 înregistrate, în timp ce 2.632 de unități de învățământ apar din cauza ratei de incidență a cazurilor din localitățile în care acestea funcționează ori a infrastructurii școlare supuse unor lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 26 octombrie, ora 12:00.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

SMART.Edu - Strategia privind digitalizarea educației din România 2021 - 2027

Lun, 26.10.2020 - 15:25
26 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării a lansat astăzi, 26 octombrie, procesul de elaborare a Strategiei privind digitalizarea educației din România 2021 - 2027 - SMART.Edu (Școală Modernă, Accesibilă, bazată pe Resurse și Tehnologii digitale).

Evenimentul s-a desfășurat la Biblioteca Centrală Universitară „Carol I” din București, în prezența ministrului educației și cercetării, Monica Cristina Anisie, subsecretarului de stat în Ministerul Educației și Cercetării, Jean Badea, secretarului de stat în cadrul Secretariatului General al Guvernului, Marian Murguleț și a președintelui Autorității pentru Digitalizarea României, Sabin Sărmaș.

„Digitalizarea educației reprezintă un proiect prioritar pentru mandatul meu de ministru, pentru Guvernul Orban și pentru Partidul Național Liberal. Este un angajament îndrăzneț pentru generațiile viitoare, pe care toți miniștrii educației trebuie să și-l asume în următorii ani, indiferent de culoare politică. Pentru generațiile viitoare nu este prea târziu. Din contră: prin realizarea acestei strategii pentru educație construim, de fapt, viitorul pieței muncii și pregătim pilonii unei creșteri economice sustenabile pentru următorii (cel puțin) 30 de ani. Este foarte clar că această strategie trebuie să devină un proiect de țară, pentru că, dacă ne dorim să construim o Românie modernă, trebuie, în primul rând, să construim o Românie educată”, a declarat ministrul Monica Cristina Anisie.

Prin intermediul acestei strategii de digitalizare a Educației, Ministerul Educației și Cercetării propune un apel la acțiune pentru o cooperare mai strânsă a tuturor factorilor interesați, pornind de la următoarele priorități: Accesibilitate, Conectivitate, Comunitate, Ecosistem educațional digital, Inovare și Sustenabilitate.

Această strategie este un proiect de țară de care va depinde viitorul educației în România. Este un document strategic în care liniile și direcțiile de acțiune trebuie să asigure o predictibilitate în timp, cel puțin până în anul 2027, și care să se regăsească, distinct, în bugetul Ministerului Educației. Ne dorim o școală SMART, o școală modernă, accesibilă, bazată pe resurse și tehnologii digitale care să asigure accesul la o educație incluzivă și de calitate pentru toți copiii din România. În acest sens, ne dorim un dialog deschis cu toți factorii interesați: autorități publice centrale, județene și locale, instituții publice și private, organizații neguvernamentale, institute de cercetare, asociații ale elevilor și studenților, asociații ale părinților, sindicate și patronate, reprezentanți ai industriilor și companiilor, specialiști IT, profesori și manageri”, a declarat subsecretarul de stat Jean Badea.

Consultarea publică se va desfășura online, în perioada 26 octombrie - 9 noiembrie, prin completarea unui chestionar, fiind structurată pe 9 domenii:

  • Competențe digitale pentru elevi și studenți;
  • Educația digitală pe întreg parcursul vieții;
  • Formarea inițială și continuă a cadrelor didactice pentru educație digitală;
  • Infrastructură și resurse tehnologice digitale;
  • Conectivitate;
  • Resurse educaționale deschise;
  • Curriculum școlar pentru meserii emergente;
  • Securitate cibernetică, protecția datelor, siguranța online și etica IT
  • Alte teme subsecvente digitalizării educației.

Informații suplimentare sunt disponibile pe pagina web dedicată acestei consultări: www.smart.edu.ro.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presăfisiere:  Concept SMART-EDU.pdf Strategie SMART-Edu.pdf

Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării, a retras acreditarea școlilor doctorale „Drept” și „Ordine Publică și Siguranță Națională” din cadrul Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” din București

Lun, 26.10.2020 - 12:06
26 Oct 2020

În urma recomandărilor Consiliului de Etică și Management Universitar (CEMU), formulate în Hotărârea nr. 79/8.10.2020 (transmisă Ministerului Educației și Cercetării și înregistrată în data de 19.10.2020), ministrul Monica Cristina Anisie a aprobat retragerea acreditarilor celor două școli doctorale ale Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” din București: Drept, respectiv Ordine Publică și Siguranță Națională. Ordinele de ministru au la bază prevederilor art. 170 alin. (1) lit. c) din Legea Educației Naționale nr. 1/2011.

De asemenea, pentru soluționarea aspectelor semnalate în Hotărârea nr. 79/08.10.2020, Ministerul Educației și Cercetării a transmis, în data de 21.10.2020, către Ministerul Afacerilor Interne, Consiliul Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare (CNATDCU) și Consiliul Național de Etică a Cercetării Științifice, Dezvoltării Tehnologice și Inovării (CNECSDTI), solicitarea de a analiza recomandările din hotărârea CEMU și de a implementa măsurile care se impun.

În acest context, Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” din București va putea relua activitatea de evaluare în vederea autorizării școlilor doctorale după 5 ani, conform prevederilor legale. Pentru a se asigura protecția studenților aflați la studii universitare de doctorat, aceștia vor fi școlarizați, conform legii, până la finalizarea studiilor.

În același timp, având în vedere recomandarea menționată la punctul 4 al Hotărârii CEMU, Ministerul Educației și Cercetării a dispus demararea procedurii de monitorizare specială a instituției de învățământ superior, potrivit art. 216 alin. (2) lit. c) din Legea Educației Naționale nr. 1/2011.

Măsurile anterior menționate au fost luate în contextul nenumăratelor sesizări înregistrate la Ministerul Educației și Cercetării pe tema calității actului educațional existent la nivelul Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” din București. Totodată, s-a ținut cont și de raportul Corpului de Control al Ministerului Afacerilor Interne, care a relevat deficiențe majore în urma evaluării stadiului activităților de verificare a originalității tezelor de doctorat și respectarea standardelor de calitate și etică profesională în această instituție de învățământ superior.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Buletin Informativ: dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (23 octombrie 2020)

Vin, 23.10.2020 - 14:43
23 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Prin urmare, astăzi, 23 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv ISMB), se înregistrează următoarea situație:

-  10.254 de unități de învățământ figurează în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

4.902 unități de învățământ figurează în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

2.500 de unități de învățământ figurează în Scenariul 3 (S3), care implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 2.500 de școli aflate în această situație, 393 sunt în Scenariul 3 ca urmare a cazurilor de COVID-19 înregistrate, în timp ce 2.107 unități de învățământ apar din cauza ratei de incidență a cazurilor din localitățile în care acestea funcționează ori a infrastructurii școlare supuse unor lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 23 octombrie, ora 12:00.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

A fost lansată platforma online „Sportul se Joacă”

Vin, 23.10.2020 - 13:30
23 Oct 2020

Ca urmare a parteneriatului între Ministerul Educației și Cercetării, Ministerul Tineretului și Sportului, Comitetul Olimpic și Sportiv, Institutul Aspen România și cu sprijinul BCR, s-a lansat platforma online „Sportul se Joacă”. Aceasta reprezintă o platformă educațională deschisă, de alfabetizare în sport, joacă și mișcare, o platformă care promovează exerciții distractive, fără a fi necesare resurse materiale speciale, cu scopul de a inspira adulții din țara noastră să se joace „de-a sportul” cu copiii.

Programul își propune să promoveze sportul de masă, încurajându-i pe copii să facă mișcare. Astfel, copiii se pot juca de-a sportul în cadrul a 12 discipline incluse în programul olimpic: atletism, baschet, biatlon, canotaj, gimnastică, handbal, judo, lupte, scrimă, tenis, tenis de masă și tir sportiv.

Platforma „Sportul se Joacă” este activă din data de 22 octombrie 2020, iar pe site-ul www.sportulsejoaca.ro vor putea fi accesate 120 de clipuri cu diferite exerciții din cele 12 discipline sportive olimpice.

„Sportul deține un rol esențial în dezvoltarea armonioasă a copiilor noștri. Prin intermediul platformei «Sportul se joacă», în care sunt prezentate cele 12 discipline incluse în programul olimpic, elevii vor avea posibilitatea de a descoperi ce sport li se potrivește”, a declarat Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării.

O parte din marii campioni ai României s-au alăturat acestui proiect și au devenit Ambasadori ai programului „Sportul se Joacă”: Mihai Covaliu, Marian Drăgulescu, Alina Dumitru, Ana-Maria Brânză, Paula Ivan, Éva Tófalvi, Mihaela Ștef, Laura Coman, Gianina Beleagă, Ionela Cozmiuc, Elisabeta Lipă, George Cosac și Răzvan Pîrcălabu. 

«Sportul se joacă» este un program care va ajuta, în primul rând, prin ceea ce conține: un număr de peste 120 de exerciții, exerciții prin care copiii vor descoperi, practic, lumea minunată a sportului, vor descoperi disciplinele olimpice și vor avea oportunitatea să aleagă ce îi atrage cel mai mult, ce li se potrivește și ce vor să practice mai departe”, a declarat Mihai Covaliu, președintele COSR.

Platforma poate fi accesată pe www.sportulsejoaca.ro, pe canalul de YouTube „Sportul se joacă” și pagina de Facebook „Sportul se joacă”.

Luni, 26 octombrie, Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării, va participa la o videoconferință cu inspectorii școlari pentru Educație fizică și sport, alături de Ionuț Stroe, ministrul tineretului și sportului și Mihai Covaliu, președintele COSR.  

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Ministerul Educației și Cercetării a lansat proiectul „Start în carieră prin master didactic”

Vin, 23.10.2020 - 11:48
23 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării a lansat proiectul „Start în carieră prin master didactic” dedicat masteranzilor din cele opt universități care organizează, pentru prima dată, programe-pilot de studii universitare de master didactic, la forma de învățământ cu frecvență.

Implementarea pentru prima dată în România a masteratului didactic a fost posibilă prin susținerea ministrului educației și cercetării, Monica Cristina Anisie, care a aplicat prevederile Legii educației naționale nr.1/2011, aprobând prin ordin înființarea și organizarea programelor de master didactic. Astfel, cei 400 de masteranzi care vor să îmbrățișeze o carieră didactică s-au înscris la programul de studii universitare de master didactic, la forma de învățământ cu frecvență.  

Prin proiectul „Start în carieră prin master didactic”, aceștia vor beneficia de o bursă lunară de studiu, în valoare de 2.350 lei, pe întreaga perioadă a desfășurării programului.

În vederea desfășurării unei activități didactice viitoare de calitate, prin intermediul acestui proiect masteranzii își vor dezvolta abilități și competențe practice și vor participa, alături de cadrele didactice universitare, la un program de master modern și eficient. Mai mult decât atât, se vor consolida competențele didactice prin organizarea de cursuri de formare pentru 80 de cadre didactice din învățământul terțiar universitar cu o tematică ce include conținut educațional inovator și resurse de învățare moderne și flexibile.

De asemenea, acest proiect are ca obiective îmbunătățirea calității și a eficienței învățământului terțiar, diversificarea ofertelor educaționale, îmbunătățirea nivelului de competențe al personalului didactic din învățământul terțiar universitar.

Acest program se încadrează atât în obiectivele strategice ale Ministerului Educației și Cercetării, venind în întâmpinarea necesității aplicării legislației naționale, cât și în recomandările documentelor de analiză europene.

Proiectul „Start în carieră prin master didactic”, în valoare de 76.836.961,72 de lei, este finanțat prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară 6 - Educație și competențe, Prioritatea de investiții - 10.II., Obiective Specifice 6.7, 6.9, 6.10, Program pilot pentru Sprijinirea Formării Inițiale a Cadrelor Didactice pentru Învățământul Preuniversitar.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Buletin Informativ: dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (22 octombrie 2020)

Joi, 22.10.2020 - 15:12
22 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Prin urmare, astăzi, 22 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv ISMB), se înregistrează următoarea situație:

-  10.364 de unități de învățământ figurează în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

4.891 de unități de învățământ figurează în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

2.401 unități de învățământ figurează în Scenariul 3 (S3), care implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 2.401 de școli aflate în această situație, 368 sunt în Scenariul 3 ca urmare a cazurilor de COVID-19 înregistrate, în timp ce 2.033 de unități de învățământ apar din cauza ratei de incidență a cazurilor din localitățile în care acestea funcționează ori a infrastructurii școlare supuse unor lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 22 octombrie, ora 12:00.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Buletin Informativ: dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (21 octombrie 2020)

Mie, 21.10.2020 - 15:53
21 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Prin urmare, astăzi, 21 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv ISMB), se înregistrează următoarea situație:

-  10.480 de unități de învățământ figurează în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

5.007 unități de învățământ figurează în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

2.169 de unități de învățământ figurează în Scenariul 3 (S3), care implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 2.169 de școli aflate în această situație, 317 sunt în Scenariul 3 ca urmare a cazurilor de COVID-19 înregistrate, în timp ce 1.852 de unități de învățământ apar din cauza ratei de incidență a cazurilor din localitățile în care acestea funcționează ori a infrastructurii școlare supuse unor lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 21 octombrie, ora 12:00.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

România a semnat „Declarația de la Bonn”, o declarație comună a miniștrilor cercetării din Uniunea Europeană privind libertatea științei

Mie, 21.10.2020 - 15:40
21 Oct 2020

Marți, 20 octombrie 2020, sub egida Președinției germane a Consiliului Uniunii Europene, s-a desfășurat la Bonn, Conferința miniștrilor cercetării din Uniunea Europeană privind Spațiul European de Cercetare ERA (European Research Area).

Cu acest prilej, miniștrii cercetării au fost invitați să semneze Declarația de la Bonn (Bonn Declaration on Freedom of Scientific Research - A Common Core Principle of the European Research Area and its International Partners), inițiativă cu rol de fundament al valorilor europene și al cooperării internaționale la nivelul UE.

Contextul actual a arătat cât de importante sunt știința, cercetarea și inovarea pentru societate. Din perspectiva comunicării Comisiei Europene, privind viitorul cercetării și inovării și a Spațiului European de Cercetare (ERA), Uniunea Europeană dorește să stabilească o nouă orientare pentru dezvoltarea spațiului european de cercetare într-un mod mai dinamic și suplu.

„Am apreciat dialogul european organizat sub egida Președinției germane a Consiliului Uniunii Europene, iar «Declarația de la Bonn» constituie un pas important în consolidarea cooperării în Spațiul European de Cercetare. Încurajez cercetarea din România să fructifice toate oportunitățile oferite de Programul-cadru al UE pentru cercetare și inovare, instrumentul principal pentru consolidarea excelenței în aceste domenii”, a declarat Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării.

„România sprijină noua orientare spre un Spațiu European de Cercetare, bazat pe creativitate, conectivitate și incluziune, având ca scop punerea bazelor pentru excelența în cercetare în toate statele membre. ERA trebuie să valorifice mai bine Programul-cadru al UE pentru cercetare și inovare, trebuie să devină cadrul pentru un sistem european de cercetare și inovare eficient și coerent care să funcționeze în beneficiul oamenilor și să respecte valorile și principiile europene, cum ar fi libertatea științei și aplicarea unor înalte standarde etice”, a declarat Dragoș Mihael Ciuparu, secretar de stat pentru cercetare în Ministerul Educației și Cercetării.

Declarația de la Bonn (Bonn Declaration on Freedom of Scientific Research - A Common Core Principle of the European Research Area and its International Partners) este disponibilă aici.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Precizări de presă

Mar, 20.10.2020 - 17:05
20 Oct 2020

În vederea unei corecte informări a publicului, în contextul punerii în circulație a diverse reacții tendențioase pe tema declarațiilor făcute de ministrul educației și cercetării, Monica Cristina Anisie, într-o emisiune televizată, se impun o serie de precizări.

Prima și cea mai importantă precizare: afirmațiile vehiculate de diverse instituții mass-media reprezintă în același timp o atribuire eronată și o completă răstălmăcire a declarațiilor din emisiune.

Pentru conformitate, redăm dialogul dintre moderator și ministrul educației și cercetării, precizând în același timp că, în răspunsul său, Monica Cristina Anisie a enumerat o serie de măsuri luate în funcție de situațiile specifice cu care s-a confruntat sistemul național de învățământ pe durata pandemiei. În acest context, declarația ministrului care vizează elevii din localitățile parțial electrificate sau neelectrificate este următoarea: „Acolo unde nu a existat această posibilitate, unitatea de învățământ a asigurat materiale de lucru pentru copii în așa fel încât să continue învățarea”.

Prin urmare, corelarea afirmațiilor referitoare la emisiunea „Teleșcoală” cu o situație regretabilă în care se află o serie de elevi reprezintă o denaturare crasă, pe care ministrul educației și cercetării, Monica Cristina Anisie, o respinge categoric.

Fragmentul de dialog în cauză este următorul:

„Moderator: Am identificat până la ora actuală soluții pentru fiecare copil, și pentru cei defavorizați, i-ați luat în calcul și pe cei care nu au curent electric acasă, deci nu au cum să se conecteze cu tableta la internet?

Monica AnisieBineînțeles că s-au luat și astfel de măsuri, încă din perioada în care am fost în situația de urgență și cu toții am stat acasă și am desfășurat cursurile în sistem online.

Acolo unde nu a existat această posibilitate, unitatea de învățământ a asigurat materiale de lucru pentru copii în așa fel încât să continue învățarea.

Mai mult decât atât, Ministerul Educației a realizat în parteneriat cu TVR programul „TeleȘcoala”, program prin care am continuat pregătirea elevilor pentru examenele naționale. Și acum știm cu toții foarte bine că aceste examene s-au desfășurat în condiții foarte bune, nu au existat probleme. Pot chiar să spun că au fost organizate mult mai bine decât în anii anteriori și elevii au putut să-și susțină examenele pentru care, de altfel, s-au pregătit aproape un an de zile”.

 

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Buletin Informativ: dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (20 octombrie 2020)

Mar, 20.10.2020 - 15:46
20 Oct 2020

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Prin urmare, astăzi, 20 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv ISMB), se înregistrează următoarea situație:

-  10.736 de unități de învățământ figurează în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

5.031 de unități de învățământ figurează în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

1.889 de unități de învățământ figurează în Scenariul 3 (S3), care implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 1.889 de școli aflate în această situație, 284 sunt în Scenariul 3 ca urmare a cazurilor de COVID-19 înregistrate, în timp ce 1.605 unități de învățământ apar din cauza ratei de incidență a cazurilor din localitățile în care acestea funcționează ori a infrastructurii școlare supuse unor lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 20 octombrie, ora 12:00.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Premieră pentru învățământul universitar din România: locurile la Masterul didactic, ocupate integral

Mar, 20.10.2020 - 13:38
20 Oct 2020

Opt universități pilotează, în anul universitar 2020-2021, pentru prima dată în România, programe de studii universitare de master didactic, la forma de învățământ cu frecvență.

Față de această inițiativă, tinerii care doresc să îmbrățișeze o carieră didactică au manifestat un deosebit interes, fiind ocupate toate locurile din planul de școlarizare.

Cele opt instituții de învățământ superior care organizează programe de master didactic, pe locuri subvenționate de la bugetul de stat, în anul universitar 2020-2021, precum și domeniile aferente sunt:

  • Universitatea Politehnică din București - specializări: Inginerie mecanică, Inginerie și management;
  • Universitatea din București - specializări: Chimie, Biologie, Geografie, Limba și literatura română, Limba și literatura germană;
  • Academia de Studii Economice din București - specializări: Economie;
  • Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași - specializări:  Educație fizică și sport, Teologie Ortodoxă, Biologie și Geografie;
  • Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca - specializări: în limba română – Informatică, Chimie și Istorie, în limba maghiară – Matematică, Informatică, Chimie și Istorie;
  • Universitatea „Ovidius” din Constanța - specializări: Științe inginerești aplicate, Administrarea afacerilor, Psihologie și Biologie;
  • Universitatea din Craiova - specializări: Informatică, Calculatoare și tehnologia informației, Chimie și Biologie;
  • Universitatea de Vest din Timișoara - specializări: Fizică, Educație fizică și sport, Chimie, Biologie și Geografie.

Reamintim că masterul didactic este un program de formare inițială pentru cariera didactică, prevăzut încă de la adoptarea Legii nr. 1/2011 (Legea educației naționale), dar care a fost implementat pentru prima dată de Monica-Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării, prin ordinul de înființare și organizare semnat în luna iunie a acestui an.

Programul are o durată de doi ani și se adresează absolvenților cu diplomă de licență sau echivalentă, interesați să dezvolte o carieră didactică. Aceștia s-au putut înscrie la un program de master didactic din același domeniu fundamental, corespunzător specializării dobândite prin studiile de licență.

În baza ordinului menționat anterior, trei instituții de învățământ – Universitatea Politehnică București (specializări: Inginerie mecanică și Inginerie și management), Academia de Studii Economice din București (specializări: Administrarea afacerilor, Economie, Contabilitate, Informatică economică)  și Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca (specializări: Matematică și Informatică – în limba maghiară și Informatică și Chimie - în limba română) - au oferit candidaților și posibilitatea de a opta pentru obținerea dublei specializări, aleasă tot din domeniul fundamental aferent domeniului înscris pe diploma de licență sau echivalentă a acestora.

În condițiile dublei specializări, absolventul va prezenta o singură lucrare de disertație care vizează, la nivelul ipotezei formulate, ambele specializări. Absolventul primește o singură diplomă, care atestă competențele didactice și pentru cea de-a doua specializare și care îi conferă dreptul de a preda respectivele discipline de studiu.

Conform legii, universitățile pot organiza aceste programe de studii universitare de master didactic prin parteneriate între departamentele/facultățile de profil și structurile instituționale (departamente/facultăți) cu profil psihopedagogic.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Pagini