Jelenlegi hely

Edu.ro

Feliratkozás Edu.ro hírcsatorna csatornájára
Frissítve: 52 perc 52 másodperc

[Actualizare] Informare privind unitățile de învățământ preuniversitar afectate de condițiile meteorologice nefavorabile (vineri, 19 ianuarie 2018)

p, 01/19/2018 - 09:03
19 Ian 2018

Vineri, 19 ianuarie 2018, din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, cursurile școlare sunt suspendate în 40 de unități școlare din 6 județe: Galați (3), Iași (8), Prahova (1) și Tulcea (22), Constanța (4) si Vaslui (2). Informațiile au fost transmise de inspectoratele școlare județene și pot suferi modificări în funcție de evoluția situației.

Orele de curs vor fi recuperate pe parcursul semestrului I al anului școlar 2017-2018.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Consultare publică privind structura anului școlar 2018-2019

cs, 01/18/2018 - 18:31
18 Ian 2018

Ministerul Educației Naționale organizează în perioada 18-24 ianuarie 2018 o consultare, prin intermediul unui chestionar online, privind structura anului școlar 2018-2019.

Consultarea se adresează exclusiv elevilor, părinților și cadrelor didactice din învățământul preuniversitar.

Chestionarul conține 5 întrebări care vizează colectarea unor puncte de vedere referitoare la durata minimă a anului școlar, data de începere a acestuia, durata vacanțelor de iarnă și de primăvară, respectiv necesitatea vacanței intersemestriale.

Nu se solicită date cu caracter personal, iar răspunsurile sunt confidenţiale şi vor fi utilizate doar în scopul consultării.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Informare privind unitățile de învățământ preuniversitar afectate de condițiile meteorologice nefavorabile (vineri, 19 ianuarie 2018)

cs, 01/18/2018 - 18:26
18 Ian 2018

Vineri, 19 ianuarie 2018, din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, cursurile școlare vor fi suspendate în 30 de unități școlare din 4 județe: Galați (3), Iași (8), Prahova (1) și Tulcea (18). Informațiile au fost transmise de inspectoratele școlare județene și pot suferi modificări în funcție de evoluția vremii.

Orele de curs vor fi recuperate pe parcursul semestrului I al anului școlar 2017-2018, conform calendarului stabilit de fiecare unitate de învățământ cu aprobarea inspectoratelor școlare județene.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

21 de proiecte de acte normative, pe agenda Ministerului Educației Naționale în anul 2018

cs, 01/18/2018 - 17:19
18 Ian 2018

Ministerul Educației Naționale a introdus în Planul Anual de Lucru al Guvernului pentru anul 2018 (PALG 2018) 21 de proiecte de acte normative pentru domeniile pe care le coordonează potrivit reglementărilor privind organizarea și funcționarea sa. Dintre cele 21 de propuneri de acte normative, trei reprezintă priorități ale MEN pentru anul 2018:

  1. Hotărârea de Guvern pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 92/2017 privind aprobarea Programului - pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preșcolarii și elevii din 50 de unități de învățământ preuniversitar de stat
  2. Hotărârea de Guvern de modificare și completare a HG 1252/2012 privind aprobarea Metodologiei de organizare și funcționare a creșelor și a altor servicii de educație timpurie antepreșcolară
  3. Hotărârea de Guvern privind înființarea Centrului pentru Formare Continuă în Limbile Minorităților Naționale.

Vă prezentăm și celelalte 18 titluri ale proiectelor de acte normative ce vor fi inițiate de MEN în acest an:

  1. Hotărâre de Guvern privind școlarizarea în România a românilor de pretutindeni, a cetățenilor străini și a bursierilor statului român
  2. Hotărâre  de  Guvern  privind  aprobarea conţinutului şi formatului actelor de studii care vor fi eliberate absolvenţilor ciclului III - studii universitare de doctorat
  3. Hotărâre  de  Guvern  privind aprobarea cifrelor de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar şi superior de stat în anul şcolar/universitar 2018-2019
  4. Hotărâre de Guvern privind aprobarea Metodologiei pentru ierarhizarea programelor de studii și gruparea pe clase a universităților
  5. Hotărâre  de  Guvern privind aprobarea Nomenclatorului domeniilor și al specializărilor/programelor de studii universitare, a structurii instituțiilor de învățământ superior pentru anul universitar 2018-2019
  6. Hotărâre de Guvern privind domeniile şi programele de studii universitare de master acreditate  şi  numărul  maxim de  studenţi ce pot fi şcolarizaţi în anul universitar 2018 - 2019
  7. Hotărâre de Guvern de modificare și completare a HG nr. 536/2016 privind stimularea performanței şcolare înalte din învățământul preuniversitar
  8. Hotărâre de Guvern privind salarizarea funcțiilor de conducere din învățământul  preuniversitar de stat
  9. Hotărâre de Guvern privind acordarea indemnizatiei în raport de zona geografică respectivă
  10. Hotărâre de Guvern privind participarea României la „Studiul privind îmbunătățirea eficienței utilizării resurselor școlare”, dezvoltat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică
  11. Hotărâre de Guvern privind aprobarea Strategiei privind modernizarea infrastructurii educaţionale
  12. Hotărâre de Guvern pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 954/2009 privind plata taxei  anuale  de  participare la Asociația EUROPEN - PEN (European Practice Firm Network), de către Ministerul Educației Naționale - Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic, în calitate de membru afiliat
  13.  Hotărâre de Guvern pentru modificarea și completarea Hotărârii  Guvernului  nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului național al calificărilor, cu modificările și completările ulterioare
  14. Hotărâre de Guvern privind aprobarea Registrului Național al Calificărilor
  15. Hotărâre de Guvern privind aprobarea normelor metodologice pentru determinarea costului standard per elev/preșcolar și stabilirea finanțării de bază a unităților de învățământ preuniversitar de stat, care se asigură din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Educației Naționale pentru finanțarea cheltuielilor cu salariile, sporurile, indemnizațiile și alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege și din sume defalcate din T.V.A. prin bugetele locale pentru finanțarea cheltuielilor cu formarea continuă și evaluarea personalului, cheltuielilor cu evaluarea periodică internă a elevilor, cheltuielilor materiale și pentru servicii, cheltuielilor cu întreținerea curentă, pe baza costului standard per elev/preșcolar
  16. Hotărâre de Guvern privind aprobarea normelor metodologice pentru determinarea costului  standard per elev/preșcolar și stabilirea finanțării de bază de la bugetul de stat, din  sume defalcate din TVA prin bugetele locale, pe baza costului standard per elev/preșcolar, pentru toți preșcolarii și elevii din  învățământul general obligatoriu, particular și confesional acreditat, precum și pentru cei din învățământul profesional și liceal acreditat, particular și confesional
  17. Hotărâre de Guvern privind aprobarea standardelor de autorizarede funcţionare provizorie, a standardelor de acreditare, a standardelor de referință și a indicatorilor de performanță pentru evaluarea și asigurarea calității în învățământul preuniversitar
  18. Hotărâre de Guvern pentru modificarea și completarea Hotărârii  Guvernului nr. 22/2007 pentru aprobarea Metodologiei de evaluare instituţională  în  vederea autorizării, acreditării şi evaluării periodice a organizaţiilor furnizoare de educaţie și a Hotărârii Guvernului nr. 1.258/2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Agenţiei  Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, cu modificările ulterioare.

Planul Anual de Lucru al Guvernului (PALG) face parte din Strategia privind mai buna reglementare 2014-2020, elaborată de Secretariatul General al Guvernului în vederea derulării procesul de planificare strategică.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăPALG 2018Categorie: Comunicate de presă

Programul ministrului Educației Naționale, Liviu Marian Pop, în perioada19-26 ianuarie 2018

sze, 01/17/2018 - 15:54
17 Ian 2018

Ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, continuă seria dezbaterilor regionale privind proiectele și programele lansate de Ministerul Educației Naționale, după următorul program: Constanța (19 ianuarie), Târgu Jiu (22 ianuarie), Bacău (23 ianuarie) și Cluj-Napoca (25-26 ianuarie).

În acest context, ministrul Liviu Marian Pop se va întâlni cu reprezentanții inspectoratelor școlare județene, directorii unităților de învățământ preuniversitar, cadre didactice, reprezentanți ai asociațiilor de elevi, părinți și sindicate. Subiectele supuse dezbaterilor vizează propunerile de planuri-cadru pentru învățământul liceal (filiera teoretică), revizuirea planurilor-cadru și a programelor școlare pentru învățământul primar, metodologiile privind acordarea gradației de merit, finanțarea/elev și de evaluare a inspectorilor școlari generali/adjuncți și a directorilor de școli. În același timp, vor fi abordate și subiecte precum regimul temelor pentru acasă și constituirea pachetelor de resurse educaționale deschise (RED), respectiv stimularea participării cadrelor didactice la elaborarea noilor manuale școlare.

De asemenea, vineri, 26 ianuarie, ministrul Liviu Marian Pop va participa, alături de reprezentanții MEN și de inspectorii școlari generali din regiune, la Conferința de lansare a Olimpiadei Internaționale de Matematică 2018, competiție care se va desfășura la Cluj-Napoca în perioada 3-14 iulie. 

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Ministerul Educației Naționale a reglementat procedura de utilizare a auxiliarelor didactice în unitățile de învățământ preuniversitar

sze, 01/10/2018 - 12:49
10 Ian 2018

Ministerul Educației Naționale (MEN) a reglementat modalitatea de utilizare în unitățile de învățământ preuniversitar a auxiliarelor didactice aprobate/avizate de Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE). Procedura a fost aprobată prin ordinul ministrului Educației Naționale, Liviu Marian Pop, și a fost inclusă în Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP).

Astfel, în funcție de nevoile specifice fiecărui ciclu de învățământ, cadrele didactice prin catedre/comisii metodice selectează auxiliarele didactice din lista celor aprobate/avizate de CNEE. Acestea sunt centralizate de profesorul diriginte, care le prezintă adunării generale a părinților. Adunarea generală a părinților hotărăște susținerea cadrelor didactice și a echipei manageriale a unității de învățământ privind activitățile, auxiliarele didactice şi mijloacele de învăţământ utilizate în demersul de asigurare a condițiilor necesare educării copiilor/elevilor.

Ulterior, Consiliul reprezentativ al părinților/Asociația de părinți din fiecare unitate de învățământ își exprimă acordul pentru utilizarea materialelor auxiliare propuse de cadrele didactice/catedre/comisii metodice și întreprind demersurile necesare punerii în practică a deciziilor luate de adunările generale ale părinților, cu respectarea prevederilor legale în domeniul financiar. Cadrele didactice vor fi informate prin intermediul consiliilor profesorale în legătură cu aceste demersuri.

Reamintim că rezultatele primei sesiuni de aprobare/avizare a auxiliarelor didactice au fost publicate în data de 5 ianuarie și au fost validate prin ordin de ministru. Suplimentar, a fost adoptată și procedura operaţională pentru reluarea procesului de aprobare/avizare a auxiliarelor didactice care nu au fost acceptate din cauza nerespectării criteriilor prevăzute de metodologia de evaluare.

Ordinul de ministru care stabilește procedura de utilizare a auxiliarelor didactice conține și o serie de amendamente aplicate Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP) din 2016, ca urmare a introducerii învățământul dual ca formă de organizare a învățământului profesional și tehnnic, precum și a necesității de a clarifica o serie de aspecte care vizează posibilitățile de continuare a studiilor și de realizare a transferurilor elevilor. 

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăprocedură utilizare auxiliare didacticeCategorie: Comunicate de presă

Rezultatele primei sesiuni de aprobare/avizare a auxiliarelor didactice (perioada 9.10.2017 - 5.01.2018)

p, 01/05/2018 - 17:52
05 Ian 2018

Centrul Național pentru Evaluare și Examinare (CNEE) a finalizat procedura de aprobare/avizare a auxiliarelor didactice în vederea utilizării la grupe/clase de preșcolari/elevi, conform prevederilor articolului 11 din ordinul de ministru nr. 5.062/26.09.2017.

Rezultatele sesiunii de aprobare/avizare a auxiliarelor didactice pentru perioada 9.10.2017 - 5.01.2018 au fost publicate aici și urmează a fi aprobate prin ordin al ministrului Educaţiei Naţionale. Atât ordinul propriu-zis, cât şi procedura operaţională pentru reluarea procesului de aprobare/avizare a auxiliarelor didactice declarate neacceptate vor fi disponibile începând cu 8 ianuarie 2018.

Reamintim că în în această primă sesiune de evaluare au fost înaintate spre aprobare/avizare 1.464 de titluri de auxiliare didactice: 227 - învățământ preșcolar, 790 - învățământ primar, 316 - învățământ gimnazial, 130 - învățământ liceal și 1 - învățământ postliceal. Dintre acestea, au fost admise 1.241 de titluri și respinse 223 de titluri.

 

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăauxiliare didacticeavizare auxiliareCategorie: Comunicate de presă

Start în procesul de consultare publică privind noile planuri-cadru pentru învățământul liceal

p, 12/29/2017 - 18:54
29 Dec 2017

Ministerul Educației Naționale (MEN) și Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (ISE) lansează o primă etapă a procesului de consultare publică privind planurile-cadru pentru învățământul liceal, filiera teoretică, prin prezentarea a trei variante. Toţi cei interesaţi - cadre didactice, specialişti în curriculum, elevi, părinţi - sunt invitaţi să participe şi să-şi exprime punctele de vedere, sugestiile şi propunerile pe adresa de e-mail info@ise.ro, până la data de 26 ianuarie 2018, inclusiv. O altă formulă de colectare a feedback-ului va fi publicarea unui chestionar online, instrument disponibil în perioada imediat următoare.

Toate cele trei variante supuse consultării au fost construite pornind de la competențele ce urmează a fi dobândite de elevi la finalul claselor a X-a și a XII-a, așa cum sunt definite de profilul absolventului. Variantele de proiect urmăresc eliminarea unor incoerențe/dezechilibre existente în actualele planuri-cadru și dezvoltarea unor oferte educaționale care să corespundă așteptărilor elevilor ce au optat pentru un anumit profil/specializare. Principiul de bază a fost acela de a asigura un trunchi comun (TC) până în clasa a X-a, care să permită tuturor elevilor ce vor finaliza învățământul obligatoriu deținerea la nivel funcțional a celor opt competențe-cheie. Fiecare variantă are o raportare specifică la rolul curriculumului diferențiat (CD) și al curriculumului la decizia școlii (CDS), situație reflectată și de ponderile orare diferite alocate acestora.

Procesul de elaborare a propunerilor de planuri-cadru pentru ciclul liceal (filiera teoretică) s-a fundamentat pe un set de repere şi principii de dezvoltare curriculară și pe un profil de formare al absolventului, promovate în documentul de politici „Repere pentru proiectarea şi actualizarea curriculumului naţional”.

Consultarea publică va include şi întâlniri cu elevi, părinţi, cadre didactice, reprezentanţi ai societăţii civile, organizate la nivel regional/judeţean. Opiniile argumentate şi sugestiile participanţilor vor sprijini în mod esenţial luarea unei decizii pe acest subiect. Adoptarea noilor planuri de învățământ va permite demararea procesului de elaborare a unor noi programe școlare pentru liceu și implementarea, în premieră, a unui model unitar de proiectare bazat pe competențe la nivelul învățământului primar, gimnazial și liceal.

Mai multe detalii despre procesul de consultare, precum şi documentele-suport sunt disponibile aici.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Criterii de selecție pentru liceele interesate să devină Centre de Excelență în Tehnologia Informației (CETI)

p, 12/29/2017 - 16:01
29 Dec 2017

Ministerul Educației Naționale (MEN) a aprobat criteriile de selecție a liceelor care pot deveni Centre de Excelență în Tehnologia Informației (CETI) în cadrul proiectului „Promovarea și susținerea excelenței în educație prin dezvoltarea competențelor în disciplina Tehnologia Informației”. Proiectul are ca obiectiv asigurarea condițiilor optime de pregătire și dezvoltare a elevilor din clasele IX - XIII capabili de performanțe înalte (profil matematică - informatică), prin înființarea și operaționalizarea a 60 de Centre de Excelență în Tehnologia Informației. Prin intermediul acestui proiect derulat de Ministerul Educației Naționale cu sprijinul Guvernului Japoniei, fiecare centru va beneficia de un laborator IT dotat cu 26 calculatoare performante și o tablă interactivă.

La procesul de selecție vor participa unitățile școlare din sistemul public de învățământ care pot asigura condiții optime pentru funcționarea acestor centre. Pentru a fi eligibilă, o unitate școlară interesată trebuie să transmită ISJ/ISMB o scrisoare de intenție prin care își asumă:

  • Un program deschis de cel puțin 10 ore/săptămână adresat copiilor din comunitate interesați să participe la activități, pe o durată de cel puțin doi ani de la data punerii in funcțiune a centrului. Activitățile vor implica în mod direct copiii, iar inspectoratele școlare județene vor aduce la cunoștință școlilor din rețeaua județeană/municipiu programul centrelor selectate, care vor asigura pregătirea elevilor.
  • Fiecare cadru didactic-resursă, format în cadrul programului de pregătire asigurat de către partenerul din Japonia, va asigura formarea a minimum 10 profesori la nivel local, pe structura cursului furnizat de către experții japonezi. Aceștia vor fi considerați, la rândul lor, persoane-resursă pentru activitatea centrului și pot realiza activități de pregătire cu propriii elevi, pe baza cunoștințelor asimilate în cadrul programului de instruire.

Procesul de selecție va avea două etape. Prima etapă va fi realizată de fiecare inspectorat școlar județean/ISMB pe baza a șapte reguli și se va încheia cu desemnarea câte unui centru la nivelul fiecărui județ/sector. Dintre criteriile care vor fi luate în calcul menționăm: existența unui centru de excelență, înființat conform ordinului nr. 5577/2011, care desfășoară activități de excelență în domeniul IT la nivelul anului școlar 2017-2018, existența profilului matematică-informatică, intensiv informatică și elevi cu rezultate la Olimpiada Națională de Informatică în ultimii 3 ani (premii/mențiuni la fazele naționale). Etapa a II-a presupune o evaluare efectuată de o comisie națională (stabilită de MEN) în urma căreia vor fi selectate încă 13 centre la nivel național, din regiunile mai puțin dezvoltate, care obțin cele mai bune punctaje și respectă principiul conform căruia, în fiecare județ, nu pot fi mai mult de două centre.

Implementarea proiectului „Promovarea și susținerea excelenței în educație prin dezvoltarea competențelor în disciplina Tehnologia Informației” pornește de la modelul japonez de a preda această disciplină și de la necesitatea înființării în țara noastră a unor licee-CETI care să ofere elevilor o pregătire avansată, calificată și centrată pe aptitudinile și nevoile lor de instruire, respectiv pe stimularea creativității.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Elevii care frecventează învățământul profesional, inclusiv dual, vor beneficia în continuare de burse profesionale *

cs, 12/28/2017 - 16:01
28 Dec 2017

Programul național de protecție socială „Bursa profesională”, care subvenționează costurile pentru elevii din învățământul profesional, inclusiv cel dual pentru nivelul 3 de calificare profesională, va fi aplicat în continuare de Guvernul României, conform unei hotărâri adoptate joi, 28 decembrie.

Bursa profesională se acordă tuturor elevilor care frecventează învățământul învățământul profesional și constă într-un sprijin financiar lunar de 200 lei, pe perioada cursurilor școlare, a pregătirii practice și pe timpul pregătirii și susținerii examenului de certificare a calificării profesionale. De bursă beneficiază și copiii cetățenilor străini beneficiari ai unei forme de protecție în România sau copiii cetățenilor străini, ai cetățenilor Uniunii Europene/Spațiului Economic European și ai Confederației Elvețiene cu drept de ședere/rezidență pe teritoriul României, care frecventează învățământul profesional.

Conform Cadrului Naţional al Calificărilor, învăţământul dual pentru nivelul 3 de calificare este organizat după clasa a VIII-a, ca parte a învăţământului secundar superior.

Măsura adoptată urmărește creșterea interesului tinerilor şi familiilor acestora față de educația și formarea prin învăţământul profesional, inclusiv dual, fapt care va duce la îmbunătățirea pregătirii profesionale.

Conform metodologiei de organizare a învăţământului dual, au acces la programele de pregătire, în mod gratuit şi persoanele în vârstă de maximum 26 de ani, absolvenţi ai învăţământului obligatoriu, care au întrerupt studiile.

Fondurile pentru finanțarea „Bursei profesionale” vor fi asigurate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Educației Naționale și se repartizează inspectoratelor școlare județene, respectiv al municipiului București, începând cu anul școlar 2018-2019.

Informații suplimentare

De asemenea, Guvernul a aprobat reorganizarea Centrului Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic (CNIDPT), instituție aflată în subordinea Ministerului Educației Naționale. Prin reorganizare, CNIDPT va avea noi atribuții pe segmentul creșterii relevanței învățământului profesional și tehnic în raport cu așteptările socio-economice.

BIROUL DE COMUNICARE

* comunicat de presă emis inițial de Biroul de Presă al Guvernului în urma aprobării proiectului de hotărâre elaborat de MEN/CNIDPT

Etichete: comunicate de presăBursa profesionalăînvățământ dualCNDIPTCategorie: Comunicate de presă

Crește costul standard per elev/școlar pentru învăţământul preuniversitar *

cs, 12/28/2017 - 15:57
28 Dec 2017

Costul standard pentru fiecare elev/preșcolar pentru învăţământul preuniversitar de stat, particular şi confesional acreditat, pentru anul 2018, crește de la 3.740 lei/an la 4.413 lei, potrivit unei hotărâri adoptate în ședința de astăzi a Guvernului.

Finanțarea de bază a unei unități de învățământ preuniversitar rezultă din multiplicarea costului standard per elev/preșcolar cu coeficienți specifici unității de învățământ preuniversitar și cu numărul de elevi.

Costul standard per elev/preșcolar se aplică pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizațiile și alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum și contribuțiile aferente acestora.

De asemenea, pentru anul 2018, valoarea costului standard pentru fiecare elev/preșcolar privind cheltuielile cu pregătirea profesională, cheltuielile cu evaluarea periodică a elevilor, precum și cheltuielile prevăzute la articolul bugetar „Bunuri și servicii” crește de la 330 de lei la 355 de lei.

Majorarea costului standard pentru fiecare elev/preșcolar pentru învăţământul preuniversitar de stat, particular şi confesional acreditat, precum și pentru învățământul profesional, are loc în condițiile creșterii salariilor în sistemul de învățământ.

Unitățile de învățământ particular și confesional acreditat care primesc finanțare de bază pentru elevii și preșcolarii din învățământul general obligatoriu, particular și confesional acreditat, precum și pentru cei din învățământul profesional și liceal acreditat, particular și confesional care au fost acreditate pentru niveluri/filiere/profiluri, în anul școlar 2017-2018, beneficiază de toate drepturile și obligațiile prevăzute de lege, începând cu anul școlar 2018-2019.

BIROUL DE COMUNICARE

* comunicat de presă transmis inițial de Biroul de Presă al Guvernului în urma aprobării în ședința de azi (joi, 28 decembrie) a proiectului de HG privind modificarea HG. nr. 72/2013 privind aprobarea normelor metodologice pentru determinarea costului standard per elev/preșcolar și stabilirea finanțării de bază a unităților de învățământ preuniversitar de stat

Etichete: comunicate de presăcost standardCategorie: Comunicate de presă

Ministerul Educației Naționale a aprobat calendarul evaluării proiectelor de manuale școlare pentru anul școlar 2018-2019

sze, 12/20/2017 - 17:05
20 Dec 2017

Ministerul Educației Naționale invită toți autorii de manuale să se implice în procesul de elaborare a proiectelor de manuale școlare destinate claselor I-VI pentru anul școlar 2018-2019.

În acest sens a fost aprobat calendarul evaluării proiectelor de manuale școlare pentru anul școlar 2018-2019, a cărui configurație este următoarea:

  • elaborarea proiectelor de manuale școlare: 19 decembrie 2017 - 5 martie 2018
  • depunerea proiectelor de manuale la Registratura MEN, care le va transmite către Centrul Național de Evaluare și Examinare în vederea evaluării: 6-19 martie 2018
  • evaluarea proiectelor de manuale școlare și comunicarea rezultatelor: 20 martie - 10 aprilie 2018
  • depunerea la Registratura MEN a eventualelor contestații (în 48 de ore  de la comunicarea rezultatelor): 11 - 12 aprilie 2018
  • soluționarea contestațiilor prin organizarea procesului de reevaluare a proiectelor de manuale școlare și comunicarea rezultatelor definitive: 13 aprilie - 4 mai 2018
  • avizarea proiectelor de manuale școlare: 7 - 11 mai 2018.

Sesiunea de evaluare a proiectelor de manuale şcolare vizează 140 de titluri pentru disciplinele din trunchiul comun (TC) aferent ciclului primar, respectiv 111 titluri pentru ciclul gimnazial. Procesul de evaluare se declanșează după instruirea specifică a persoanelor implicate. Evaluarea calității științifice şi didactice a conținutului fiecărui proiect de manual școlar este realizată de către trei evaluatori cooptați (cadre didactice din învăţământul preuniversitar) şi un specialist extern în domeniul ştiinţe ale educaţiei. Activitatea de evaluare se desfășoară, în mod independent, de către fiecare evaluator cooptat. Procesul este confidențial pentru toate persoanele implicate, până în momentul comunicării rezultatelor finale. Pentru respectarea confidențialității, toate persoanele implicate completează un angajament în acest scop.

Un proiect de manual școlar este declarat admis din punct de vedere al criteriilor de evaluare a calității științifice şi didactice atunci când întrunește minimum 85 de puncte din 100 de puncte posibile. Toate proiectele de manuale şcolare declarate admise în urma încheierii sesiunilor de evaluare şi de reevaluare sunt supuse unui proces de avizare ştiinţifică realizată de câte un specialist extern (cadru didactic din învăţământul superior, specialist în domeniul/disciplina pentru care se propune fiecare proiect de manual şcolar).

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăevaluare calitate manualeCategorie: Comunicate de presă

Ministerul Educației Naționale a premiat elevii medaliaţi în anul 2017 la olimpiadele și competițiile internaţionale pe discipline școlare

k, 12/19/2017 - 14:45
19 Dec 2017

Ministrul Educaţiei Naționale, Liviu Marian Pop, a participat marți, 19 decembrie, la festivitatea de premiere a olimpicilor români care s-au remarcat în anul 2017 la concursurile internaţionale pe discipline școlare.

În cadrul acestei ceremonii, Ministerul Educației Naționale a premiat cei 168 de elevi câştigători a 228 de distincţii (3 premii I absolute, 61 de medalii de aur și premii I, 77 de medalii de argint și premii II, 60 de medalii de bronz și premii III şi 27 de menţiuni) la olimpiadele internaţionale sau regionale pe discipline (juniori şi seniori). În același timp au fost premiate cadrele didactice care i-au pregătit (203), precum şi şcolile din care provin laureaţii (89). Tot cu acest prilej au fost oferite premii celor 10 câștigători ai competiției naționale „Școala altfel 2017”.

„Mă înclin în fața performanțelor dumneavoastră și vă asigur de respectul sincer și de sprijinul permanent pentru tot ce înseamnă valoare în educație. Sper ca anul viitor să obțineți și mai multe premii pentru că, prin bugetul alocat educației în 2018, suntem în măsură să vă răsplătim performanțele. Sper, de asemenea, ca toți să vă regăsiți în universitățile din țară astfel încât potențialul vostru individual să devină baza unei solide cariere de cercetare”, a declarat ministrul Liviu Marian Pop.

Cuantumurile premiilor pentru rezultatele înregistrate la olimpiadele/concursurile internaționale sunt următoarele12.545 lei - premiul I absolut (obținut cu punctaj maxim), 9.720 lei - premiul I/medalie de aur, 8.330 lei - premiul al II-lea/medalie de argint, 5.950 lei - premiul al III-lea/medalie de bronz şi 4.065 lei - menţiune (sau diplome echivalente). Sumele în bani acordate elevilor care s-au impus în competiţiile regionale (olimpiade balcanice de seniori şi juniori, Olimpiada Internaţională Pluridisciplinară Tuymaada, Olimpiada de Informatică a Europei Centrale, Olimpiada de Chimie „D.I. Mendeleev" etc.) sunt: 4.440 lei - premiul I/medalie de aur, 3.785 lei - premiul al II-lea/medalie de argint, 2.945 lei - premiul al III-lea/medalie de bronz şi 2.550 lei - menţiune (sau diplome echivalente).

Profesorul/profesorii care au pregătit elevul/elevii primesc un singur premiu, în cuantumul cel mai mare prevăzut pentru unul din elevii săi/lor. Pentru şcoala pe care elevul/elevii o frecventează sau a/au frecventat-o se acordă câte un premiu, în cuantumul prevăzut pentru fiecare elev premiat. În acest ultim caz, sumele primite vor fi utilizate pentru dotări destinate sprijinirii eficienţei procesului de învăţământ. Fondul total de premiere alocat de MEN peste 2.500.000 lei.

La evenimentul găzduit de Palatul Parlamentului au fost prezenți președintele Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport din Senatul României, Ecaterina Andronescu, președintele Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport din Camera Deputaților, Camelia Gavrilă, consilierul premierului României, Stelian Fedorca, și secretarii de stat în Ministerul Educației Naționale, Elisabeta Kovacs și Petru Andea.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Au fost acreditate 28 de noi programe de formare continuă destinate cadrelor didactice din învățământul preuniversitar

h, 12/18/2017 - 17:42
18 Dec 2017

Ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, a aprobat, prin ordin. acreditarea a 28 de programe de formare continuă destinate personalului didactic de predare, personalului didactic cu funcții de conducere, îndrumare și control, precum și personalului didactic auxiliar din învățământul preuniversitar.

Majoritatea acestor programe au fost propuse de Casele Corpului Didactic. Domeniile tematice acoperă o arie extrem de diversă: management și leadership în educație, egalitate de șanse și de gen, competențe TIC/digitale, management și consiliere pentru cariera didactică, educația copiilor cu CES, abilitare curriculară, educație pentru sănătate etc.

Durata programelor variază între 42 și 122 de ore, în funcție de domeniul tematic, iar durata acreditării unui program este între 3 și 4 ani. Numărul de credite profesionale transferabile este cuprins între 10 și 30.

Precizăm că, potrivit prevederilor legale în vigoare, furnizorul de formare continuă poate fi o instituție/unitate de învățământ, o organizație neguvernamentală sau o persoană juridică, publică ori privată, care, potrivit statutului, are ca obiect principal de activitate formarea continuă și dezvoltarea profesională a personalului didactic și didactic auxiliar, precum și a personalului de conducere, de îndrumare și de control din învățământul preuniversitar. Programul de formare continuă reprezintă oferta educațională a unui furnizor, care urmărește formarea și dezvoltarea competențelor profesionale ale personalului didactic și didactic auxiliar, precum și a personalului de conducere, de îndrumare și de control din învățământul preuniversitar, în conformitate cu standardele profesionale pentru profesiunea didactică, standarde de calitate și competențe profesionale.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăacreditare programe formare continuăCategorie: Comunicate de presă

Festivitate de premiere a elevilor medaliaţi la olimpiadele și competițiile internaţionale pe discipline școlare (19 decembrie, ora 12:00, Palatul Parlamentului)

h, 12/18/2017 - 16:12
18 Dec 2017

Ministrul Educaţiei Naționale, Liviu Marian Pop, va premia olimpicii români care s-au remarcat în anul 2017 la concursurile internaţionale pe discipline școlare, în cadrul unei festivităţi care se va desfășura marți, 19 decembrie, cu începere de la ora 12:00, la Palatul Parlamentului (Sala C.A. Rosetti).

Vor fi recompensaţi 168 de elevi câştigători a 228 de distincţii (3 premii I absolute, 61 de medalii de aur și premii I, 77 de medalii de argint și premii II, 60 de medalii de bronz și premii III şi 27 de menţiuni) la olimpiadele internaţionale sau regionale pe discipline (juniori şi seniori). De asemenea, vor fi premiaţi cei 203 profesori care i-au pregătit, precum şi cele 89 de şcoli din care provin laureaţii.

Potrivit reglementărilor în vigoare, pentru acest tip de distincții, cuantumurile premiilor sunt următoarele12.545 lei - premiul I absolut (obținut cu punctaj maxim), 9.720 lei - premiul I/medalie de aur, 8.330 lei - premiul al II-lea/medalie de argint, 5.950 lei - premiul al III-lea/medalie de bronz şi 4.065 lei - menţiune (sau diplome echivalente). Sumele în bani acordate elevilor care s-au impus în competiţiile regionale (olimpiade balcanice de seniori şi juniori, Olimpiada Internaţională Pluridisciplinară Tuymaada, Olimpiada de Informatică a Europei Centrale, Olimpiada de Chimie „D.I. Mendeleev" etc.) sunt: 4.440 lei - premiul I/medalie de aur, 3.785 lei - premiul al II-lea/medalie de argint, 2.945 lei - premiul al III-lea/medalie de bronz şi 2.550 lei -menţiune (sau diplome echivalente).

Profesorul/profesorii care au pregătit elevul/elevii primesc un singur premiu, în cuantumul cel mai mare prevăzut pentru unul din elevii săi/lor. Pentru şcoala pe care elevul/elevii o frecventează sau a/au frecventat-o se acordă câte un premiu, în cuantumul prevăzut pentru fiecare elev premiat. În acest ultim caz, sumele primite vor fi utilizate pentru dotări destinate sprijinirii eficienţei procesului de învăţământ. Fondul total de premiere alocat de MEN este de peste 2.500.000 lei.

BIROUL DE COMUNICARE

 

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Mandat de negociere pentru un nou protocol de colaborare între România și Ucraina în domeniul educației

cs, 12/14/2017 - 17:20
14 Dec 2017

Un nou protocol de colaborare în domeniul învățământului, menit să asigure o mai bună calitate a educației în limba maternă pentru românii din Ucraina, respectiv pentru ucrainienii din România, va fi negociat de ministerele de resort din cele două state. Printr-un memorandum adoptat în ședința de joi, 14 decembrie, Executivul a oferit mandat Ministerului Educației Naționale să negocieze cu Ministerul Învățământului și Științei din Ucraina un nou protocol de colaborare pentru anii de învățământ 2017-2018, 2018-1019 și 2019-2020. 

În cadrul negocierilor sunt avute în vedere acordarea de burse de studii, stagii de specializare pentru perfecționarea cunoștințelor de limbă și literatură română și respectiv, de limbă și literatură ucraineană, în instituțiile de învățământ superior, stagii de formare pentru cadrele didactice care predau în limba română și respectiv limba ucraineană șischimburi de elevi și studenți pentru participarea la olimpiade internaționale, concursuri, festivaluri, competiții sportive organizate în fiecare din cele două state.

 România și Ucraina au mai colaborat în domeniul educației în baza unui protocol de colaborare care a funcționat în anii de învățământ 2008-2009, 2009-2010, 2010-2011. 

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Proiectul de lege a manualului școlar elaborat de Ministerul Educației Naționale, adoptat de Guvernul României

cs, 12/14/2017 - 16:49
14 Dec 2017

Manualul școlar este un bun de interes public, potrivit unui proiect de lege ce reglementează regimul manualului școlar de bază în învățământul preuniversitar.

Conform actului normativ adoptat în ședința de Guvern de astăzi, proiectele de manuale școlare sunt realizate de către autori/coautori și se depun în formă de manuscris la Ministerul Educației Naționale (MEN), în vederea evaluării calității științifice. Evaluarea manualelor se organizează prin Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE) și Institutul de Științe ale Educației, în baza metodologiei aprobate recent prin ordin al ministrului Educației Naționale, de către grupuri de evaluatori formate din cadre didactice, selectate în baza apelului public de selecție.

Evaluarea calității științifice şi didactice a conținutului fiecărui proiect de manual școlar este realizată de către trei evaluatori cooptați - cadre didactice din învăţământul preuniversitar şi un specialist extern în domeniul Știinţe ale educaţiei. Un proiect de manual școlar este declarat admis din punctul de vedere al criteriilor de evaluare a calității științifice şi didactice dacă întrunește minimum 85 de puncte din 100 de puncte posibile.

Autorii/coautorii nemulţumiţi de rezultatul evaluării, au dreptul de a depune contestaţie, în termen de 48 de ore de la primirea comunicării. CNEE organizează, în termen de 15 zile lucrătoare, o sesiune de reevaluare a proiectelor de manuale şcolare pentru care autorii/coautori au depus contestaţie. Procedura de reevaluare a proiectelor de manuale şcolare este identică procesului de evaluare, cu menţiunea că sunt cooptaţi alţi patru evaluatori pentru evaluarea calităţii ştiinţifice şi didactice.

Manualele școlare admise în urma evaluării vor fi publicate pe platforma manuale.edu.ro, cu scopul de a selecta manualul școlar de bază prin proceduri transparente aprobate prin ordin al ministrului.

MEN achiziționează conceptul și conținutul manualului școlar de bază de la autori/coautori, iar manualele școlare de bază, în format pdf și în varianta digitală interactivă, vor putea fi accesate și de pe site-ul ministerului, în cadrul Bibliotecii Școlare Virtuale, devenind resurse educaționale deschise. Înainte de reeditare, fiecare manual școlar va fi reevaluat de grupuri de experți.

Prin derogare de la Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, utilizarea în manualele școlare de bază de scurte extrase din opere scrise literare, artistice sau științifice, a imaginilor unor opere de arhitectură, artă plastică, fotografică sau artă aplicată, precum și de scurte fragmente din opere sonore sau audiovizuale, aduse anterior la cunoștință publică, se face fără plata drepturilor de autor sau a drepturilor conexe, cu menționarea sursei și a autorului.

În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ, MEN va elabora normele metodologice de aplicare a legii, care vor fi aprobate prin ordin de ministru.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presămanuale școlareevaluare calitate manualeCategorie: Comunicate de presă

Consiliul de Etică și Management Universitar și-a desemnat structura de conducere

cs, 12/14/2017 - 11:46
14 Dec 2017

Ministerul Educației Naționale a găzduit miercuri, 13 decembrie 2017, prima ședință a Consiliului de Etică și Management Universitar (CEMU), în noua componență aprobată prin ordinul de ministru nr. 5552/2017. La acest eveniment a participat și secretarul de stat în Ministerul Educației Naționale, prof. univ. dr. Petre Andea, iar ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, a transmis celor prezenți un mesaj de susținere.

În cadrul ședinței a fost desemnată, prin vot, structura de conducere a Consiliului de Etică și Management Universitar (CEMU), fiind ales, cu majoritate de voturi, președintele consiliului, prof. univ. dr. Gheorghe Iancu (Universitatea din București). În poziția de vicepreședinte a fost ales, în unanimitate, conf. univ. dr. Ciprian Ion Preda (Universitatea de Vest din Timișoara). Prof. univ.dr. Andreea Simona Săseanu (Academia de Studii Economice din București) a fost numită secretar general, iar Ștefan Marius Deaconu (Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România) a fost desemnat purtător de cuvânt al CEMU.

În urma discuțiilor referitoare la funcționarea consiliului s-a stabilit ca, în principiu, ședințele Consiliului de Etică și Management Universitar să aibă o frecvență trimestrială. Întruniri pot avea loc şi în alte situații, de exemplu atunci când se solicită adoptarea rapidă a unor rezoluții. Membrii CEMU au reiterat dorința de a îndeplini toate atribuțiile legale care le revin, astfel încât să contribuie la creșterea calitativă a managementului universitar şi mediului academic.

Noua componență a Consiliului de Etică și Management Universitar este următoarea:

I. Reprezentanți numiți de către Consiliul Național al Rectorilor:

  • prof. univ. dr. Gavril Budău (Universitatea „Transilvania” din Brașov);
  • prof. univ. dr. Anca Meda Georgescu (Universitatea de Medicină şi Farmacie din Târgu Mureș);
  • prof. univ. dr. Bogdan Emanuel Ionescu (Universitatea Politehnica din București).

II. Reprezentanți numiți de către Ministerul Educației Naționale:

  • prof. univ. dr. Andreea Simona Săseanu (Academia de Studii Economice din București);
  • prof. univ. dr. Nicolae Muntean (Universitatea Politehnica din Timișoara);
  • prof. univ. dr. Gheorghe Iancu (Universitatea din București).

III. Reprezentant numit de către Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior:

  • prof. univ. dr. Ioan Ianoș (Universitatea din București)

IV. Reprezentant numit de către Consiliul National pentru Finanțarea Învățământului Superior:

  • prof. univ. dr. Marcel Dîrja (Universitatea de Științe Agricole şi Medicină Veterinară din Cluj-Napoca)

V. Reprezentant numit de către Consiliul National al Cercetării Științifice:

  • conf. univ. dr. Ciprian Ion Preda (Universitatea de Vest din Timișoara)

VI. Reprezentant numit de către Consiliul National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare:

  • conf. univ. dr. Adrian Ungureanu (Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi”) din Iași

VII. Reprezentant numit de către federațiile naționale ale studenţilor:

  • Ștefan Marius Deaconu (Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România)

Precizăm că, potrivit Legii Educației Naționale nr. 1/2011, Consiliul de Etică și Management Universitar este un organism consultativ al Ministerului Educaţiei Naţionale, fără personalitate juridică, a cărui misiune este dezvoltarea culturii eticii şi integrităţii în universităţile din România. Rolul CEMU este de a determina şi sprijini universităţile să elaboreze şi să pună în practică, în mod organizat, transparent şi eficient, politicile de etică şi de integritate universitară, în conformitate cu prevederile legale din domeniu, în vigoare.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăConsilii consultativeCEMUCategorie: Comunicate de presă

Concluziile studiului rezultat în urma consultării publice privind rolul temelor pentru acasă

sze, 12/13/2017 - 16:22
13 Dec 2017

Ministerul Educației Naționale și Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei au organizat în perioada 7 - 20 noiembrie 2017 o consultare publică, la nivel național, privind rolul temelor pentru acasă. Au participat, completând integral un chestionar on-line, 70.952 de actori din învățământul preuniversitar, dintre care 27.383 părinți (84% - mame), 32.786 de elevi și 10.783 de cadre didactice din toate județele țări. În urma analizei răspunsurilor primite, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei a elaborat un raport care include rezultatele și concluziile acestei consultări publice.

Conform studiului, temele pentru acasă sunt considerate utile și necesare pentru îmbunătățirea învățării de cei mai mulți dintre respondenți. Cu toate acestea, se constată o preponderență a temelor repetitive, monotone și dificile, care întăresc ceea ce s-a predat la clasă. Profesorii se centrează pe explicarea sarcinilor și pe feedback-ul frontal, în timp ce elevii și părinții își doresc teme diferențiate, provocatoare, pe care să le rezolve creativ și eventual în echipă. Mai mult de jumătate dintre profesori declară că nu dau teme pentru vacanță.

Pe de altă parte, 75-80% dintre elevii şi părinții care au completat chestionarele consideră că temele sunt adesea prea obositoare și prea multe și că acestea consumă o mare parte din timpul liber. Un alt efect negativ face referire la faptul că temele pentru acasă conduc la neliniște, îngrijorare sau stres. Această afirmație este susținută cu prioritate de către părinți (70,7%) şi de către elevi (67,8%), în ponderi mai ample la liceu şi la gimnaziu, unde şi complexitatea temelor este mai mare. În același timp, aproape 80% dintre părinți afirmă că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea temelor.

În privința adoptării unui act normativ care să reglementeze rolul temelor pentru acasă și timpul necesar efectuării acestora, opiniile cadrelor didactice sunt polarizate: o parte consideră că temele pentru acasă trebuie să beneficieze de o reglementare juridică pentru o raportare la un cadru comun, evitându-se astfel excesele legate de volumul temelor, gradul de dificultate, timpul necesar efectuării acestora etc. La polul opus se situează opinia potrivit căreia această chestiune trebuie să fie și poate fi gestionată de către profesioniști (cadrele didactice), în funcție de particularitățile fiecărei clase, reglementarea acestei problematici fiind văzută drept o constrângere a libertății de acțiune a profesorilor.

Fetele şi băieții se raportează la teme în mod diferit. La nivel general, ponderea elevilor care susțin efectele pozitive ale temelor este mai mare în rândul fetelor, comparativ cu băieții.

Recomandările respondenților susțin acordarea unei atenții speciale nu doar tehnicilor de învățare independentă, care contribuie la formarea unor deprinderi de rezolvare independentă a unor sarcini, transferabile în efectuarea temelor pentru acasă, ci și tehnicilor de lucru în echipă, care contribuie la exersarea competențelor de comunicare, negociere, management al timpului etc., competențe transferabile în realizarea unor teme de grup.

Alte propuneri vizează nevoia de stabilire a unor teme pentru acasă cu caracter interdisciplinar sau transdisciplinar, alternarea temelor clasice, tradiționale, cu cele cu caracter practic-aplicativ, legate de viața reală (proiecte, machete), diferențierea între teme zilnice și teme cu termen mai lung de realizare (săptămânal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea/dezvoltarea abilităților și competențelor elevilor legate de managementul timpului, a responsabilității etc. De asemenea, apar recomandări privind utilizarea unor instrumente pentru monitorizarea temelor zilnice și săptămânale la nivelul clasei, care să sprijine cadrele didactice în stabilirea realistă a temelor (ex. caietul/jurnalul/graficul clasei, disponibil/accesibil pentru toți profesorii care predau la clasa respectivă).

Reamintim că demersul consultativ al MEN și al ISE are ca obiective corectarea unor disfuncționalități semnalate și identificarea unor noi abordări în ceea ce privește rolul temelor în procesul de învățare. Studiul integral și sinteza de cercetare sunt disponibile pe site-ul Institutului de Științe ale Educației: http://www.ise.ro/temele-pentru-acasa-raport-de-consultare-nationala.

Etichete: comunicate de presăstudiiteme pentru acasăCategorie: Comunicate de presă

«Capital Filles în România»: Peste 800 de tinere din medii sociale defavorizate, încurajate să urmeze studiile superioare după examneul de Bacalaureat

k, 12/12/2017 - 17:39
12 Dec 2017

Ministrul Educaţiei Naţionale, Liviu Marian Pop, și Ambasadorul Republicii Franceze în România, Michèle Ramis, au semnat marți, 12 decembrie, Convenţia oficială de parteneriat privind derularea în anul 2018 a programului «Capital Filles în România». Documentul a fost semnat, de asemenea, de Camera Franceză de Comerț și Industrie în România (CCIFER) şi opt companii-membre fondatoare. Programul se adresează în exclusivitate tinerelor din medii sociale defavorizate (clasele IX-XII), şcolarizate în liceele selectate de inspectoratele şcolare județene.

Este un demers ambițios pe care ne dorim să-l dezvoltăm alături de ceilalți parteneri. Mentoratul asigurat de companiile particcipante răspunde nevoilor de sprijin ale tinerelor fete în alegerea unei cariere și le deschide calea către dezvoltarea personală și profesională”, a declarat ministrul Liviu Marian Pop.

Mă bucur că România se implică, iar Ministerul Educației Naționaleși sprijină acest program care susține orientarea profesională a tinerelor fete și că, prin această abordare subscriem ideii că femeile pot aduce schimbări importante pentru ele și implicit pentru societate”, a declarat ES, doamna Michèle Ramis, ambasadorul Franței la București.

Obiectivul Capital Filles este să dăm încredere tinerelor în potenţialul şi viitorul lor profesional, să le convingem că uşile companiilor noastre le sunt deschise dacă au calificările adecvate”, a punctat Sabin Totorean, director general Nokia.

La eveniment au mai participat delegatul general pentru România, Dominique Goutard, și managerii proiect Adela Ciurel şi Oana Ciornodolea.

În anul şcolar 2017-2018, «Capital Filles» este operaţional în 13 licee partenere din Bucureşti, Slobozia şi Timișoara. 151 de mentori, angajate voluntare din companiile partenere, sunt alături de peste 800 de eleve în diverse activități care presupun împărtăşirea experienţei profesionale, descoperirea filierelor şi meseriilor de viitor, accesul la mediul corporatist şi la calificările prospectate etc. De asemenea, sun organizate sesiuni de tutorat individual (binom format dintr-un mentor și o elevă) pentru clasele a XI-a sau a XII-a, vizite la sediul companiilor pentru eleve şi profesori și forumurile anuale «Succes la Feminin».

Creat în Franţa, în 2011 la iniţiativa Orange, «Capital Filles» s-a extins din noiembrie 2014, în România (Bucureşti, Timişoara şi Slobozia), în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale, Ambasada Franţei/Institutul Francez, CCIFER şi 8 companii multinaţionale: Atos, Carrefour, ENGIE, EXPUR, NOKIA, L’ORÉAL, ORANGE, SODEXO şi 4 membrii asociați BRD, HELPLINE, MANPOWER și PET STAR. . După lansarea din 2012 în Franţa, România reprezintă a doua etapă de extindere europeană.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Oldalak