Jelenlegi hely

Edu.ro

Feliratkozás Edu.ro hírcsatorna csatornájára
Frissítve: 1 óra 8 perc

Ministrul Educației Naționale, Valentin Popa, s-a întâlnit cu omologul său portughez, Manuel Heitor, ministru al Tehnologiei, Științei și Învățământului Superior

cs, 20.9.2018 - 14:33
20 Sep 2018

Ministrul Educației Naționale, Domnul Valentin Popa, a avut, la Lisabona, o întrevedere cu Domnul Manuel Heitor, Ministrul Tehnologiei, Științei și Învățământului Superior din Portugalia.

Vizita ministrului român vine ca o urmare firească a vizitei efectuate în Portugalia de către Premierul Viorica Dăncilă, pe agenda întâlnirii celor doi oficiali figurând mai multe subiecte legate de dezvoltarea relațiilor între cele 2 state în ceea ce privește învățământul superior.

Cei doi au abordat teme precum necesitatea de a crește nivelul mobilităților, atât în ceea ce privește studenții cât și cadrele didactice, dar și legate de prioritățile aflate pe agenda țării noastre odată cu preluarea, în viitorul apropiat, a Președinției Consiliului Uniunii Europene. Astfel, Domnul Valentin Popa l-a informat pe omologul său portughez că motto-ul Președinției României la Consiliul Uniunii Europene este „Coeziunea, o valoare europeană comună”. Totodată, prioritățile Președinției României în domeniul educației sunt centrate pe incluziune, mobilitate, excelență, coeziune.

Un alt subiect abordat în cadrul discuțiilor face referire la universitățile europene, la modul în care fiecare dintre cele 2 țări vede funcționarea acestei rețele de excelență europeană. Astfel, cei doi oficiali au propus ca universitățile românești și cele portugheze să dezvolte proiecte comune, să pună în aplicare parteneriate care să le mărească șansele de a accede fondurile necesare și de a putea intra într-o astfel de rețea europeană.

În ceea ce privește programul Erasmus +, cele două părți au agreat propunerea Comisiei Europene de dublare a bugetului acestuia, dar au discutat și despre propunerea Parlamentului European de  triplare a bugetului, concomitent cu creșterea numărului de mobilități cu un procent mai mare decât cel aferent creșterii bugetului programului Erasmus+.

În ceea ce privește mobilitățile, partea română a pledat pentru creșterea numărului de mobilități proporțional cu creșterea bugetului programului Erasmus+, astfel încât cea mai importantă parte a bugetului să fie păstrată pentru susținerea a cât mai multor luni de studiu în universitățile partenere, pentru studenții participanți.

Domnul Valentin Popa a propus omologului său susținerea utilizării unui tarif unic pentru toate țările UE în ceea ce privește plata activităților în cadrul programului Erasmus+, pledând astfel pentru aplicarea principiului „La muncă egală, plată egală”, atât în cadrul activităților Erasmus+, cât și în cele pentru Programul de cercetare Orizont 2020.

De asemenea, s-a mai discutat despre actualizarea sumelor forfetare acordate studenților pentru mobilitățile Erasmus+, în concordanță cu ultimele informații publicate de către EUROSTAT privind costul vieții în țările partenere.

La finalul întrevederii, Ministrul Valentin Popa și Ministrul Manuel Heitor au asistat la semnarea unui Protocol de Colaborare între Consiliul Național al Rectorilor din România și Consiliul Național al Rectorilor din Portugalia, cooperarea dintre cele 2 instituții urmând să genereze o creștere substanțială a schimburilor academice dintre cele două țări și o cooperare la nivel european în ceea ce privește proiectul universităților europene.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Povești de succes din învățământul profesional și tehnic: un compendium cu povești reale

k, 18.9.2018 - 16:58
18 Sep 2018

Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic (CNDIPT) a lansat un compendium cu poveștile de succes ale absolvenților învățământului profesional și tehnic. Exemplele prezentate demonstrează capacitatea învățământului profesional și tehnic de a oferi elevilor o carieră de succes și evidențiază drumul deschis de acest tip de învățământ spre împlinirea unor aspirații profesionale dintre cele mai variate.

Compendiumul poate fi utilizat la orele de consiliere și orientare profesionalăîn special pentru învățământul gimnazial. Textele ilustrează beneficiile implicării active a companiilor în învățământul profesional și tehnic, în primul rând în ceea ce privește capacitatea acestuia de a asigura o forță de muncă calificată în concordanță cu nevoile pieței muncii.

Compendiumul de bune practici pentru creșterea vizibilității și atractivității învățământului profesional și tehnic – Povești de succes este elaborat în cadrul proiectului „European Quality Assurance in Vocational Education and Training - National Reference Points” (EQAVET-NRP-RO), cofinanțat de Comisia Europeană/Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (EACEA), prin programul ERASMUS+.

Acesta poate fi consultat pe platforma Alege-ți drumul astfel:

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Semnarea Programului de cooperare în domeniul educației între Ministerul Educației Naționale din România și Ministerul Educației, Științei, Cercetării și Sportului din Republica Slovacă

k, 11.9.2018 - 16:17
11 Sep 2018

Astăzi, 11 septembrie 2018, a avut loc semnarea noului Program de cooperare în domeniul educației între Ministerul Educației Naționale din România și Ministerul Educației, Științei, Cercetării și Sportului din Republica Slovacă pentru perioada 2018-2022, de către ministrul educației naționale, domnul Valentin Popa, și ambasadorul Republicii Slovace, Excelența sa, domnul Karol Mistrík.

Semnarea documentului s-a desfășurat la Palatul Victoria, în prezența prim-ministrului României, doamna Viorica Dăncilă, și a omologului său slovac, domnul Peter Pellegrini.

Programul de cooperare oferă cadrul legal pentru continuarea relațiilor bilaterale în domeniul educației dintre România și Republica Slovacia, concretizate prin acordarea anuală de burse pentru studii universitare parțiale destinate studenților, burse pentru stagii de specializare și studii pentru doctoranzi și cadre didactice universitare, locuri la cursurile de vară de limbă, literatură și civilizație, organizate de instituțiile de învățământ superior din cele două state.

De asemenea, este sprijinită studierea limbii și literaturii române, respectiv a limbii și literaturii slovace, prin asigurarea funcționării lectoratului românesc de la Universitatea Comenius din Bratislava și a celui slovac de la Universitatea din București.

Persoanele aparținând minorității slovace din România beneficiază, prin acest Program, de sprijin din partea Ministerului Educației, Științei, Cercetării și Sportului din Republica Slovacă, constând în burse guvernamentale de studii pentru învățământul superior și locuri la cursuri de vară pentru elevii din învățământul preuniversitar, în Republica Slovacă.

Cadrele didactice din învățământul preuniversitar din România beneficiază de cursuri de specialitate și metodică în Republica Slovacă, iar partea slovacă poate trimite cadre didactice în țara noastră pentru predarea limbii și literaturii slovace sau a altor discipline de studiu la unitățile de învățământ preuniversitar cu limba de predare slovacă.

În același timp, sunt încurajate dezvoltarea cooperării directe dintre unități și instituții de învățământ de toate nivelurile și schimburile de cadre didactice și doctoranzi.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

În anul școlar 2018-2019, evaluările naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a se vor desfășura în luna mai 2019

k, 11.9.2018 - 14:47
11 Sep 2018

Probele din cadrul evaluărilor naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a se vor desfășura în anul școlar 2018-2019, în intervalul 7 - 23 mai 2019. Calendarul de administrare a acestor evaluări a fost aprobat de Ministerul Educației Naționale și publicat pe edu.ro.

Astfel, evaluarea elevilor la finalul clasei a II-a (EN II) va avea loc în perioada 7 - 10 mai. Probele scrise la limba română și limba maternă sunt programate în 7 mai, fiind urmate a doua zi (8 mai) de testele de citire la cele două discipline. Proba de matematică este prevăzută pentru data de 9 mai, în timp ce proba de limbă română (scris și citit) pentru elevii din rândul minorităților naționale se va desfășura în data de 10 mai.

Evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar (la finalul clasei a IV-a) are următorul calendar: limba română (14 mai), matematică (15 mai) și limba maternă (16 mai).

Elevii claselor a VI-a vor susține evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul inferior al gimnaziului (V-VI) în zilele de 22 mai (limbă și comunicare) și 23 mai (matematică și științele naturii).

Conform Legii Educației Naționale nr. 1/2011, rezultatele EN II și EN VI au ca scop elaborarea planurilor individualizate de învățare ale elevilor și preorientarea școlară, iar rezultatele EN IV sunt utilizate și pentru diagnoza de sistem, la nivelul acestui tip de învățământ (ciclul primar). Precizăm că rezultatele evaluărilor naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a se comunică doar părinților acestora.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Trei medalii de argint și o medalie de bronz, palmaresul elevilor români la Olimpiada Internaţională de Informatică 2018

k, 11.9.2018 - 12:05
11 Sep 2018

Lotul olimpic al României şi-a adjudecat patru premii (trei medalii de argint şi o medalie de bronz) la a XXX-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale de Informatică (IOI 2018), desfăşurată la Tsukuba (Japonia), în perioada 1 - 8 septembrie.

Medaliile de argint au fost obţinute de Alex Tatomir (clasa a XII-a/Colegiul Naţional „Nicolae Bălcescu" din Brăila), Ioan-Tiberiu Mușat (clasa a IX-a) și Ștefan Constantin-Buliga (clasa a XII-a), ambii de la Colegiul Național „Tudor Vianu" din București. Ștefan Constantin-Buliga este deținătorul unei medalii de aur la ediția de anul trecut.

Costin-Andrei Oncescu (clasa a XII-a/Colegiul Naţional „Dinicu Golescu” din Câmpulung Muscel, jud. Argeş), premiat cu argint în 2016 și cu bronz în 2017, a intrat în posesia unei noi medalii de bronz.  

Ediţia din acest an a reunit 335 de concurenţi din 87 de ţări.

Echipa României a fost însoțită și coordonată de Szabó Zoltan (profesor la Liceul Tehnologic „Petru Maior” din Reghin/ISJ Mureș) și Adrian Budău (student la Universitatea din București). 

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Noi categorii de personal didactic incluse la plata cu ora

h, 10.9.2018 - 11:09
10 Sep 2018

Ministrul Educației Naționale, Valentin Popa, a semnat ordinul pentru aprobarea Normelor metodologice privind salarizarea prin plata cu ora pentru personalul didactic de predare, de conducere, de îndrumare și control, precum și pentru cadrele didactice metodiste din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat și unitățile conexe.

Formulele de calcul s-au păstrat ca în anii trecuți, astfel încât veniturile profesorilor încadrați în regim de plată cu ora cresc în același ritm cu salariile, respectiv cu 25% mai mult față de începtul anului școlar precendent.

Ca noutate, au fost incluse două categorii de personal care își vor desfășura activitatea în baza unui contract civil de furnizare servicii pentru activități independente ocazionale. Astfel, vor fi remunerate în regim de plata cu ora următoarele activități:

- activităţile desfăşurate de cadrele didactice metodiste din unităţile de învăţământ preuniversitar care participă la inspecțiile curente, inspecţiile de specialitate şi speciale pentru acordarea gradelor didactice II şi I sau la inspecţia curentă şi specială pentru acordarea gradului didactic I pe baza titlului ştiinţific de doctor, în cazul în care aceste inspecţii nu se pot asigura de către inspectorul școlar din inspectoratul școlar;

- activitatea desfăşurată de membrii comisiilor de examen în vederea acordării gradelor didactice II şi I pentru maiştri-instructori, antrenori, educatori-puericultori, educatoare şi învăţători din unităţile de învăţământ preuniversitar-centre de perfecţionare.

BIROUL DE COMUNICARE

 

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Mesajul ministrului Educației Naționale, Valentin Popa, cu prilejul deschiderii anului școlar 2018-2019

h, 10.9.2018 - 8:54
10 Sep 2018

«Dragi elevi, profesori și părinți,

Anul școlar 2018-2019 începe într-o zi care ne duce cu gândul la simbolul succesului în învățământ. Ziua de azi coincide cu nota 10 din catalog pe care sper să o obțină fiecare elev care trece astăzi pragul școlii.

Cadrelor didactice le urez succes în misiunea lor de a fi călăuze pe drumul cunoașterii.  Școala începe anul acesta cu 124 de dascăli care au obținut nota 10 la examenul de titularizare, ei alăturându-se multor altor profesori de 10 care activează deja în sistem. Vreau să-i felicit pe toți pentru performanța și dăruirea de care au dat dovadă și să le mulțumesc tuturor angajaților din învățământ pentru efortul pe care îl depun, zi de zi, în conturarea unui sistem educațional de calitate!

Părinților le doresc spor în tot ce vor face și bucurii din partea voastră, a elevilor, astfel încât rolul lor în lume să fie unul nobil, conectat, prin voi, la România de mâine.

Nevoia de cunoaștere este una vitală în zilele pe care le trăim și, de aceea, suntem profund preocupați să asigurăm șanse egale la educație tuturor copiilor din România.

Elevii claselor I-VI beneficiază, din acest an școlar, de manuale noi. Mai mult, elevii vor avea manuale noi pentru 26 de discipline la care nu au existat manuscrise în ultimii 20 de ani.

Alături de colegii din Guvern, am depus toate eforturile pentru ca profesorii să primească, încă din luna martie 2018, salarii mai mari. În plus, am decis să fie plătiți și pentru munca extraordinară pe care o depun în organizarea olimpiadelor, iar pentru cadrele didactice implicate în organizarea examenelor naționale am majorat cu 60% sumele pe care le primesc pentru această activitate.

Pentru a-i susține pe tinerii de liceu din mediile defavorizate, Ministerul Educației Naționale a majorat ajutorul prevăzut în programul „Bani de liceu”, iar absolvenții din mediul rural au putut candida, în premieră, pe locuri speciale în facultăți. 

Acestea sunt doar câteva dintre măsurile noi pe care le-am luat în ultimele luni pentru îmbunătățirea sistemului de învățământ. Mai mult, în săptămânile următoare, vom majora și bursele pentru elevii cuprinși în învățământul profesional și dual.

Vă asigur că vom investi în continuare în educație, astfel încât respectul și statutul nobil al profesorilor să fie reconfirmate în societate, iar elevii să beneficieze de un act educațional de calitate, în drumul lor spre performanță.

Vă urez an școlar cu multe împliniri!»

Valentin POPA

Ministrul Educației Naționale

 

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Agenda ministrului Educaţiei Naționale, Valentin Popa, pentru ziua de luni, 10 septembrie (începerea anului şcolar 2018 - 2019)

v, 9.9.2018 - 13:58
09 Sep 2018

Ministrul Educaţiei Naționale, Valentin Popa, va participa luni, 10 septembrie, la deschiderea festivă a cursurilor noului an şcolar în județul Harghita, având următorul program:

  ora 9:00 - Ceremonie de deschidere a noului an școlar la Colegiul Național „Octavian Goga" din Miercurea Ciuc

  ora 11:00 - Ceremonie de deschidere a noului an școlar la Școala Gimnazială „Márton Áron" din Sândominic (comuna Sândominic).

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Rata finală de promovare în a doua sesiune a examenului de Bacalaureat 2018 (după soluţionarea contestaţiilor) este de 29,7%

sze, 5.9.2018 - 18:11
05 Sep 2018

Rezultatele finale înregistrate în sesiunea august-septembrie a examenului naţional de Bacalaureat 2018, după soluţionarea contestaţiilor, indică o rată de promovare de 29,7%. În raport cu rata de promovare generată de rezultatele iniţiale (26,9%) se constată o majorare de 2,8%, iar în raport cu procentul final din sesiunea a II-a de anul trecut (28,3%), creșterea este de 1,4%. Prin urmare, au promovat examenul de Bacalaureat, în sesiunea august-septembrie, 10.589 de candidați, cu 986 mai mulţi faţă de prima afişare a rezultatelor (9.603). 

Au fost depuse 11.582 de contestaţii, defalcate astfel: proba E)a) - 3.081, proba E)b) - 138, proba E)c) - 4.366 și proba E)d) - 3.997. În medie, notele lucrărilor contestate au fost modificate cu aproximativ 0,5 puncte (în plus sau în minus).

După soluţionarea contestaţiilor, s-au înregistrat procente de promovare de peste 35% în județele Neamț (38,87%), Dolj (38,38%), Bacău (35,71%) și Olt (35,13%). În judeţele Ilfov și Giurgiu rata de reuşită a fost sub 20%. În Capitală, rata finală de promovare este de 29,95%.

În condițiile în care procesul de soluționare a contestațiilor s-a încheiat mai repede, rezultatele au fost afișate astăzi, 5 septembrie, cu o zi în devans față de calendarul inițial, atât la centrele de examen, cât și pe site-ul bacalaureat.edu.ro.

BIROUL DE COMUNICARE

 

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Majorarea cuantumului sprijinului financiar acordat beneficiarilor Programului național de protecție socială „Bani de liceu”

sze, 5.9.2018 - 18:09
05 Sep 2018

Guvernul a aprobat astăzi, 5 septembrie, proiectul de Hotărâre pentru modificarea art. 2 din H.G. nr. 1488/2004 privind aprobarea criteriilor și a cuantumului sprijinului financiar ce se acordă elevilor în cadrul Programului național de protecție socială „Bani de liceu".

Începând cu noul an școlar, fiecare beneficiar va primi lunar, pe toata durata cursurilor, în situația respectării tuturor condițiilor legale prevăzute, suma de 250 lei/lunar, față de 180 lei/lunar cât primea până în prezent.

De asemenea, valoarea plafonului maxim de acordare a bursei este crescută de la 150 lei la 500 lei, pe membru de familie, dată fiind necesitatea de a corela plafonul de acordare a sprijinului cu situația economică actuală - salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată fiind stabilit, începând cu ianuarie 2018, la suma de 1.900 lei lunar.

Prin indexarea cuantumului plafonului de accesare a programului la valoarea de 500 de lei inclusiv, venit brut maxim per membru de familie, MEN estimează că numărul potențialilor beneficiari va putea crește semnificativ. În anul școlar 2017 - 2018, peste 33.057 de elevi au beneficiat de acest program.

Ministerul Educației Naționale va accesa fonduri europene prin Programul Operațional Capital Uman pentru susținerea și continuarea programului „Bani de liceu”, fonduri ce vor acoperi și cheltuielile realizate de statul român pentru perioada anilor școlari 2015-2018, în vederea acordării acestui sprijin financiar.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Aprobarea Nomenclatorului domeniilor şi al specializărilor/programelor de studii universitare şi a structurii instituțiilor de învățământ superior pentru anul universitar 2018 - 2019

sze, 5.9.2018 - 17:51
05 Sep 2018

Guvernul a aprobat proiectul de modificare a Hotărârii Guvernului nr. 158/2018 privind aprobarea Nomenclatorului domeniilor şi al specializărilor/programelor de studii universitare şi a structurii instituțiilor de învățământ superior pentru anul universitar 2018 - 2019, ca urmare a modificării statutului unor specializări conform rapoartelor ARACIS, introducerii de noi specializări evaluate de ARACIS și actualizării unor structuri ale instituțiilor de învățământ superior, la cererea acestora în perioada 22.02.2018 - 26.07.2018.

Actul normativ adoptat în ședința de Guvern de astăzi, 5 septembrie 2018, introduce cinci specializări/programe de studii universitare de licență noi la nivel național, față de cele existente în Nomenclatorul domeniilor şi al specializărilor/programelor de studii universitare (anexa 1), și anume: Energetică și tehnologii informatice, Sisteme de transport operațional, Mecatronica sistemelor biotehnice, Informatică aplicată în ingineria mediului, Fotografie.

Totodată, proiectul adoptat cuprinde, în anexele 2-5, un număr de 27 specializări/programe de studii de licență (autorizate provizoriu) noi care vor intra în structura instituțiilor de învățământ superior, începând cu anul universitar 2018 - 2019, precum și 207 specializări/programe de studii universitare de licență care au fost evaluate periodic. Dintre acestea, pentru 99 specializări/programe de studii universitare de licență există modificări ale capacităților de școlarizare, conform rapoartelor ARACIS.

În plus, ca urmare a intrării în lichidare a unor specializări propuse de instituțiile de învățământ superior (în baza hotărârilor de senat), se reglementează și faptul că instituțiile de învățământ superior vor asigura școlarizarea studenților deja înmatriculați la specializările/programele intrate în lichidare, până la finalizarea ciclului de studii respectiv. Această situație nu a fost reglementată explicit, până în acest moment, deși a rezultat din interpretarea prevederilor legale și din aplicarea temeinică a normelor primare.

De asemenea, au fost reglementate și aspectele care vizează înmatricularea la specializările care intră în lichidare, în sensul că „instituțiile de învățământ superior nu vor înmatricula noi studenți, indiferent de modalitatea de înmatriculare, respectiv prin transfer, continuare de studii etc., la specializările/ programele intrate în lichidare”, în caz contrar putându-se ajunge la școlarizarea sine die a programului de studii respectiv, fără ca acesta să mai fie supus prevederilor legale (OUG nr. 75/2005, cu modificările și completările ulterioare).

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Actualizarea domeniilor şi programelor de studii universitare de master acreditate şi a numărului maxim de studenți ce pot fi școlarizați în anul universitar 2018 - 2019

sze, 5.9.2018 - 17:22
05 Sep 2018

Executivul a aprobat în ședința de astăzi, 5 septembrie, proiectul de Hotărâre pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 185/2018 privind domeniile şi programele de studii universitare de master acreditate şi numărul maxim de studenți ce pot fi școlarizați în anul universitar 2018 - 2019, prin care se actualizează domeniile, programele de studii universitare de master și numărul maxim de studenți ce pot fi școlarizați în cadrul instituțiilor de învățământ superior de stat și particular acreditate.

Reglementările prevăzute în această hotărâre de Guvern au fost inițiate la propunerea Senatelor universităților și privesc actualizarea/reorganizarea programelor în cadrul domeniilor de studii universitare de masterat, pentru a răspunde cerințelor angajatorilor și solicitărilor beneficiarilor.

Instituțiile de învățământ superior de stat și particulare acreditate de Agenția Română pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior pot organiza admitere numai în domeniile și programele de studii universitare de masterat aprobate prin hotărâre de Guvern, în concordanță cu prevederile Nomenclatorului domeniilor și al specializărilor/programelor de studii universitare și a structurii instituțiilor de învățământ superior pentru anul universitar 2018 - 2019, aprobat, de asemenea, prin hotărâre de Guvern.

Astfel, 29 programe de studii universitare de master au fost evaluate și acreditate de către ARACIS, în perioada aprilie - iulie 2018: 25 de programe de studii universitare de master au fost încadrate într-un domeniu existent acreditat și 4 programe de studii universitare de master au primit rezoluția încredere - acreditare (înființare de domenii noi prin acreditare de programe).

Având în vedere că 16 programe de studii universitare de master au intrat în lichidare, la solicitarea expresă a instituțiilor de învățământ superior, în sensul în care acestea nu se mai regăsesc în structura instituțiilor de învățământ superior, au fost reglementate și aspectele care țin de faptul că „instituțiile de învățământ superior vor asigura școlarizarea studenților deja înmatriculați la programele intrate în lichidare”, până la finalizarea studiilor.

De asemenea, s-au reglementat și aspectele care vizează înmatricularea la specializările care intră în lichidare, în sensul că „instituțiile de învățământ superior nu vor înmatricula noi studenți, indiferent de modalitatea de înmatriculare, respectiv prin transfer, continuare de studii etc., la specializările/programele intrate în lichidare”, în caz contrar putându-se ajunge la școlarizarea sine die a programului de studii respectiv, fără ca acesta să mai fie supus prevederilor legale (OUG nr. 75/2005, cu modificările și completările ulterioare).

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Precizările MEN privind erorile din manualele de Biologie pentru clasa a VI-a

k, 4.9.2018 - 17:42
04 Sep 2018

Având în vedere greșelile sesizate în cele două manuale școlare aferente disciplinei de BIOLOGIE (clasa a VI-a), Ministerul Educației Naționale aduce următoarele clarificări:

  • Variantele digitale corectate ale acestor două manuale școlare vor fi postate pe platforma manuale.edu.ro, cu celeritate, astfel încât să poată fi utilizate de elevi și profesori din prima zi de școală.
  • Totodată, va fi realizată și trimisă în școli o erată tipărită.
  • La nivelul MEN, a fost constituită o Comisie de cercetare pentru a stabili persoanele responsabile de situația creată, instituția urmând a lua ulterior măsurile legale ce se impun.
  • În baza contractului subsecvent semnat între Ministerul Educației Naționale și Editura Didactica și Pedagogică S.A., EDP s-a obligat să „realizeze cu profesionalism obligațiile asumate în conformitate cu standardele de editare și tipografice în vigoare, specifice manualelor școlare, respectiv să asigure protejarea drepturilor de proprietate intelectuală, tehnoredactarea, conceptul grafic, verificarea de formă și conținut, realizarea manualelor digitale, inclusiv interactive, reproducerea în format tipărit și electronic, editarea manualelor, traducerea în limbile minorităților naționale și livrarea manualelor la sediile Inspectoratelor Școlare județene/al Municipiului București”.
  • Totodată, potrivit contractului de prestări servicii încheiat de CNEE cu evaluatorii și în conformitate cu angajamentul individual, evaluatorii își asumă responsabilitatea pentru calitatea activității desfășurate. Aceeași responsabilitate a fost asumată și de avizatorul științific.
  • Pentru evitarea unor astfel de situații regretabile, procedura de realizare a manualelor școlare va fi revizuită și îmbunătățită, inclusiv prin introducerea unei etape suplimentare de verificare a variantelor finale ale manualelor școlare, la nivelul inspectoratelor școlare, prin inspectorii de specialitate.

Ministerul Educației Naționale a întreprins, până în prezent, toate demersurile și a respectat toate procedurile aplicabile pentru a asigura manuale școlare la începutul anului școlar 2018-2019.

Astfel, în ceea ce privește depunerea, evaluarea și avizarea proiectelor de manuale școlare au fost parcurse următoarele etape:

  • Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE) a coordonat procesul de  evaluare a calităţii ştiinţifice şi didactice a proiectelor de manuale şcolare pentru clasele I-VI (Apelul 1), organizat în conformitate cu ordinul de ministru nr. 5.645/12.12.2017 privind aprobarea Metodologiei de evaluare a calității proiectelor de manuale școlare pentru învăţământul preuniversitar pentru anul școlar 2018 - 2019, în perioada 6.03.2018 - 11.05.2018.
  • Autorii/coautorii sau delegaţii acestora au depus la Registratura Ministerului Educaţiei Naţionale un număr de 144 de proiecte de manuale şcolare, dintre care 2 pentru disciplina BIOLOGIE (clasa a VI-a), în perioada 06 - 19.03.2018.
  • În urma evaluării calității științifice, cele două proiecte de manuale școlare pentru disciplina BIOLOGIE (clasa a VI-a) au primit 86,92 puncte, respectiv 85,25 puncte, fiind declarate admise.
  • Cu privire la procedura de selecţie a evaluatorilor cooptaţi şi a specialiştilor externi, menționăm că aceștia:
  1. au titlul științific de doctor în domeniul disciplinei sau în domenii conexe celui pentru care aplică;
  2. au gradul didactic I în domeniul disciplinei/modulului de pregătire;
  3. au absolvit cursuri/module care vizează problematica specifică activităților de evaluare a proiectelor de manuale școlare/de abilitare curriculară/de evaluare de proces;
  • Cele două proiecte de manuale declarate admise au fost supuse unui proces de avizare științifică de către un specialist extern, cadru didactic din învățământul superior, specialist în disciplina BIOLOGIE.
  • În intervalul 29.06.2018 - 06.07.2018, cele două proiecte de manuale școlare aferente disciplinei BIOLOGIE (clasa a VI-a) au fost postate pe site-ul manuale.edu.ro, unde profesorii au putut consulta și alege una dintre cele două variante de manuale școlare.

La data de 27.08.2018, pe platforma CNEE dedicată comenzilor de manuale, manualul școlar pentru disciplina BIOLOGIE (clasa a VI-a) al autoarei Elena Crocnan fusese comandat în 39.405 de exemplare, în timp ce manualul autorilor Elena Camelia Afrim, Silvia Olteanu, Ștefania Giersch, Iuliana Tanur, Camelia Manea și Florina Miricel a fost comandat într-o cantitate de 121.736 de exemplare.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Rata de promovare în a doua sesiune a examenului de Bacalaureat 2018 (rezultate înainte de contestaţii) este de 26,9%

szo, 1.9.2018 - 14:30
01 Sep 2018

Rata de promovare înregistrată în sesiunea august-septembrie a examenului naţional de Bacalaureat 2018 se situează la 26,9%, în creștere cu 0,9% față de sesiunea de toamnă a anului trecut (26%). Dintre absolvenții care au promovat, 7.050 de candidaţi provin din promoţia curentă, iar 2.553 de candidaţi provin din promoţiile anterioare.

Din totalul celor 45.120 de candidaţi înscrişi, s-au prezentat 35.642 de candidaţi. Au fost eliminaţi pentru fraudă sau tentativă de fraudă 119 candidaţi. Aceştia nu se vor putea înscrie la următoarele două sesiuni ale Bacalaureatului. Nu s-a înregistrat nicio medie de 10.

Procente de promovare peste 30% s-au înregistrat în judeţele Neamț (37,52%), Dolj (36,86%), Olt (34,32%), Cluj (31,77%), Sibiu (31,71%), Bacău (31,19%), Gorj (30,75%), Alba (30,35%) și Vaslui (30,33%). Rata de reușită în Capitală este de 26,65%. Judeţe situate sub 20% sunt Giurgiu (15,82%) și Ilfov (15,40%).

Precizăm că media minimă de promovare a examenului este 6, iar nota minimă pentru fiecare probă scrisă este 5. Procentul de promovare este calculat din totalul candidaţilor prezenţi, incluzând în această categorie şi candidaţii eliminaţi.

Rezultatele (înainte de contestaţii) sunt afișate la centrele de examen şi pe pagina web dedicată, bacalaureat.edu.ro. Contestaţiile pot fi depuse sâmbătă, 1 septembrie (între orele 12:00 şi 16:00). Rezultatele finale vor fi făcute publice joi, 6 septembrie.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Calendarul Evaluării Naţionale (EN VIII) în anul școlar 2018 - 2019 și informații despre organizarea admiterii în învățământul liceal de stat

p, 31.8.2018 - 17:03
31 Aug 2018

Ministerul Educației Naționale a aprobat calendarul de desfăşurare a Evaluării Naţionale pentru absolvenții clasei a VIII-a (EN VIII) în anul şcolar 2018-2019.

Astfel, prima probă scrisă din cadrul EN VIII (limba şi literatura română) va avea loc în data de 18 iunie 2019. Următoarea probă scrisă (matematică) se va desfășura în data de 20 iunie, iar ultima (limba şi literatura maternă -pentru elevii care au studiat această disciplină) este programată în data de21 iunie.

Afişarea primelor rezultate este prevăzută pentru data de 25 iunie (până la ora 12:00), procedură urmată de înregistrarea contestațiilor, în intervalul orar 14:00 - 20:00. Examenul se va încheia sâmbătă, 29 iunie, cu afișarea rezultatelor finale.

Precizăm că înscrierea absolvenților clasei a VIII-a în vederea participării la Evaluarea Naţională se face în perioada 3 - 7 iunie 2019. Conform ordinului de ministru privind structura anului școlar 2018 - 2019, cursurile pentru clasa a VIII-a se vor încheia vineri, 7 iunie 2019.

Ulterior afișării rezultatelor, în perioada 3 - 7 iulie, absolvenţii clasei a VIII-a și părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a, vor completa opţiunile din fişele de înscriere pentru admiterea la liceu. Vor parcurge aceeași procedură și absolvenţii clasei a VIII-a care doresc să fie admiși în licee din alt judeţ.

Verificarea de către părinţi şi candidaţi a fişelor, corectarea greşelilor în baza de date computerizată şi listarea fişelor corectate din calculator sunt prevăzute în intervalul 4  - 8 iulie.

Repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a este programată vineri, 12 iulie 2019.

Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenților învățământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la evaluarea naţională susţinută de absolvenţii clasei a VIII-a, care are o pondere de 80%, şi media generală de absolvire a claselor a V-a - a VIII-a, care are o pondere de 20% în calculul mediei de admitere.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Calendarul examenului național de Bacalaureat 2019

p, 31.8.2018 - 16:39
31 Aug 2018

Ministerul Educației Naționale a aprobat calendarul de desfăşurare a examenului național de Bacalaureat în anul şcolar 2018-2019.

Prima sesiune a examenului național de Bacalaureat 2019 începe luni, 3 iunie, cu proba de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română (proba A). Conform calendarului aprobat prin ordin de ministru, proba va continua în data de 4 iunie și va fi urmată de evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă (5 - 6 iunie).

În zilele de 7, 10 și 11 iunie este programată evaluarea competențelor digitale (proba D), iar în perioada 12-13 iunie se va desfășura evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională (proba C). Candidaţii de altă confesiune decât cea ortodoxă, care sărbătoresc Rusaliile în data de 10 iunie, pot fi programaţi pentru susţinerea probei D în zilele de 7 şi 11 iunie.

Prima probă scrisă - Limba si literatura română - Ea) - va avea loc luni, 1 iulie. Proba la Limba si literatura maternă - Eb)- este programată marți, 2 iulie, iar proba Ec) - proba obligatorie a profilului, miercuri, 3 iulie. Ultima probă scrisă - cea la alegere a profilului și specializării - proba Ed) - se va desfășura joi, 4 iulie.

Afișarea primelor rezultate este programată pentru data de 8 iulie (până la ora 12:00) și e urmată de depunerea contestațiilor (orele 12:00 - 16:00). Între 9 și 12 iulie vor fi soluționate contestațiile, în timp ce afișarea rezultatelor finale este prevăzută pentru data de 13 iulie.

Înscrierile pentru susținerea examenului în prima sesiune se fac în săptămâna 27 - 31 mai 2019. Cursurile pentru clasele a XII-a și a XIII-a se încheie vineri, 31 mai.

A doua sesiune a examenului de Bacalaureat 2019 are următoarea structură:

15 - 19 iulie: înscrierea candidaților

26 iulie: înscrierea candidaților care au promovat examenele de corigențe

21 august: limba si literatura română - proba Ea) - proba scrisă

22 august: limba si literatura maternă - proba Eb) - proba scrisă

23 august: proba obligatorie a profilului - proba Ec) - proba scrisă

26 august: proba la alegere a profilului și specializării - proba Ed) - proba scrisă

27 & 28 august: evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română - proba A

29 august: evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă - proba B

30 august & 2 septembrie: evaluarea competențelor digitale - proba D

2 – 3 septembrie: evaluarea competențelor lingvistice într-o limba de circulație internațională - proba C

3 septembrie: afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor (orele 12:00 - 16:00)

3 - 6 septembrie: rezolvarea contestațiilor

7 septembrie: afișarea rezultatelor finale.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Precizările Ministerului Educației Naționale privind asigurarea resursei umane în învățământul preuniversitar în anul școlar 2018 - 2019

p, 31.8.2018 - 15:57
31 Aug 2018

Referitor la comunicatul de presă transmis de Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, Ministerul Educației Naționale face următoarele precizări:

Ministerul Educației Naționale NU are în intenție „tăierea” sau „diminuarea” numărului de personal angajat, astfel că nu este în pericol niciun post, așa cum se afirmă în comunicatul anterior menționat.

Astfel, în acest moment sunt propuse spre aprobare 286.726 de posturi pentru personalul didactic de predare titular, personalul didactic calificat cu contract de muncă pe perioadă determinată, personalul didactic auxiliar, personalul nedidactic etc.

Dintre acestea, la ora actuală, peste 30.000 de posturi sunt vacante și pot fi ocupate în regim de plata cu ora. Situația finală a acestora va putea fi stabilită după încheierea angajărilor în sistem, proces aflat în desfășurare.

Subliniem că la nivelul învățământului preuniversitar este nevoie în continuare de personal calificat.

Mai mult, Ministerul Educației Naționale dorește să asigure toți angajații din învățământul preuniversitar de stat că, în buget, există fondurile necesare pentru plata salariilor, până la sfârșitul anului. 

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

A fost lansat apelul de selecție pentru 570 de formatori de cadre didactice în cadrul proiectului „CURRICULUM RELEVANT, EDUCAȚIE DESCHISĂ pentru toți”- CRED

cs, 30.8.2018 - 17:24
30 Aug 2018

Cele două tipuri de posturi scoase la concurs - în fiecare din cele 8 regiuni de dezvoltare, respectiv în fiecare județ, de către Casele Corpului Didactic din județele Botoșani, Brașov, Buzău, Cluj, Olt, Teleorman, Timiș și din Municipiul București, în calitate de parteneri în cadrul proiectului - sunt Expert formare ciclul primar și Expert formare ciclul gimnazial, criteriile de selecție fiind legate de competențele și performanțele necesare în cadrul proiectului (materiale elaborate/activități prestate).

Candidaturile pot fi depuse până la data de 12 septembrie 2018, ora 15:00, la sediile celor 8 parteneri, mai precis Casele Corpului Didactic menționate anterior. Selecția constă în parcurgerea a două etape, astfel:

  1. Proba eliminatorie: verificarea eligibilității administrative a dosarelor
  2. Proba de evaluare a dosarelor.

O persoană poate candida pentru un singur post de formator în cadrul apelului de selecție, iar pentru a dobândi această calitate, candidații declarați admiși au obligația de a participa și absolvi programul de formare a formatorilor, acreditat de către Institutul de Științe ale Educației, partener în cadrul proiectului.

Fiecare formator selectat se va implica în livrarea programului de formare continuă acreditat destinat cadrelor didactice din învățământul primar, respectiv învățământul gimnazial (în total 55.000 cadre didactice din învățământul preuniversitar, dintre care 15.000 cadre didactice din învățământul primar, respectiv 40.000 cadre didactice din învățământul gimnazial), la nivelul județului pentru care aplică.

Selecția formatorilor este realizată în mod public și transparent și are în vedere principiul asigurării de șanse egale, procesul de selecție nepermițând discriminări de sex, naționalitate, apartenență etnică sau religioasă etc.

Condițiile de eligibilitate pe care trebuie să le îndeplinească persoana care își va depune candidatura pentru unul din cele 570 de posturi de formatori sunt:

a) cetățenia română/cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene  sau a  statelor aparținând Spațiului Economic European cu reședința în România;

b)  capacitate de exercițiu deplină;

c) îndeplinirea condițiilor de studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;

d) experiență în domeniul educație/formare profesională continuă/în proiecte cu finanțare externă nerambursabilă, pe poziții relevante;

e) de a nu fi fost condamnat/(ă)  definitiv  pentru  săvârșirea  unei  infracțiuni  contra  umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu  serviciul,  care  împiedică  înfăptuirea  justiției,  de  fals  ori  a  unor  fapte  de  corupție  sau  a  unei  infracțiuni  săvârșite cu  intenție,  care  l-ar  face/care  ar  face-o  incompatibil/incompatibilă  cu  exercitarea  funcției,  cu  excepția  situației  în  care  a intervenit reabilitarea;

f) experiență pe parcursul a 2 ani ca formator, în cadrul unor programe/proiecte naționale/regionale relevante în formarea continuă a personalului didactic din învățământul preuniversitar;

g) Certificat de formator;

h) experiență profesională în domeniul de specialitate-minim 6 ani şi minim gradul didactic II/ titlul de doctor în domeniul de specialitate;

i)  cadru didactic titular în sistemul de învăţământ preuniversitar;

j)  competenţe TIC (dovedite prin adeverinţă/atestat TIC/certificat /diplomă/ foaie matricolă);

k) domiciliul în judeţul pentru care aplică.

Atât pentru candidații la postul de Expert formare ciclul primar, cât și pentru cei la postul de Expert formare ciclul gimnazial, constituie avantaje la evaluarea dosarului:

  • Experiența în formarea continuă a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, alta decât cea menționată la ,,Condiții de eligibilitate“ (de exemplu: autor/coautor de suport de program/curs de formare, responsabil de program de formare,  responsabil monitorizare a activităţilor de formare, tutor în activitățile de formare continuă a adulților în format online, autor de alte resurse educaționale/resurse educaționale deschise valorificate în cadrul unor programe de formare, activitate în calitate de mentor etc.);
  • Studiile postuniversitare, masterat, doctorat, postdoctorat în domenii relevante pentru domeniul curriculum-ului;
  • Calitatea de membru/expert în echipe  de  implementare a programelor de formare continuă la nivel național/regional, în cadrul unor proiecte naționale/proiecte cu finanțare europeană;
  • Participarea la grupuri de lucru  la nivel național/județean pentru elaborarea documentelor curriculare (planuri-cadru, programe școlare) sau a altor resurse relevante (manuale școlare, ghiduri metodice etc.);
  • Calitatea de autor/coautor de rapoarte, studii, metodologii, articole/publicații în domeniul curricular/autori de auxiliare didactice, la nivel teoretic și practic, în disciplina predată, cu relevanță pentru formarea continuă a personalului didactic;
  • Organizare/coordonare workshop/seminar/simpozion/conferinţe la nivel județean/național, relevante pentru procesul de dezvoltare a noului curriculum;
  • Experiența în derularea de proiecte/programe în aria educației incluzive, consilierii și dezvoltării personale, resurselor educaționale deschise și managementului de curriculum;
  • 90 de credite profesionale transferabile, acumulate prin programe de formare, în ultimii 5 ani;
  • Recomandarea din partea unui furnizor cu program de formare continuă acreditat MEN.

Activitățile programelor de formare livrate de către cei 570 de formatori vor avea un buget de timp de câte 120 ore, cu câte 30 de credite profesionale transferabile, blended-learning (60 ore față-în-față, 60 ore online). Programele de formare continuă vor fi propuse spre acreditare și implementare de către fiecare dintre cele 8 Case ale Corpului Didactic (CCD) coordonatori regionali, parteneri ai Ministerului Educației Naționale, furnizori de programe de formare în cadrul proiectului CRED (CCD Botoșani, CCD Brașov, CCD București, CCD Buzău, CCD Cluj, CCD Olt, CCD Teleorman, CCD Timiș).

Fiecare program de formare continuă va avea un conținut modular, cu 3 componente majore, care vor viza:

  • aspecte generale privind abordarea noului Curriculum național pentru învățământul primar/gimnazial
  • aspecte specifice didacticii de specialitate pentru disciplinele prevăzute în noile planuri-cadru pentru învățământul primar, respectiv gimnazial
  • aspecte transversale (Programul A doua șansă, dezvoltarea de resurse educaționale deschise, consiliere și dezvoltare personală, elevi cu cerințe educaționale speciale, managementul curriculumului)

Componenta online de formare, cu un buget de 60 ore, va cuprinde activități de învățare pe platforma online (sarcini individuale, forum de discuții, teme/proiecte de curs, cuprinse în suporturile de învățare online) și vor fi organizate webinarii/curs.

Reamintim că proiectul „CURRICULUM RELEVANT, EDUCAȚIE DESCHISĂ pentru toți”- CRED este un proiect de anvergură pentru sistemul educațional românesc, fiind totodată cel mai important proiect al Ministerului Educației Naționale ce vizează învățământul preuniversitar. Acesta este cofinanțat prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020. Proiectul își propune ca principale obiective aferente activității de formare:

  • proiectarea și derularea predării-învățării centrate pe formarea de competențe în contextul noului cadru curricular național;
  • facilitarea predării-învățării centrate pe elev;
  • abilitarea curriculară/formarea a 55.000 cadre didactice din învățământul primar și gimnazial pentru o abordare metodologică centrată pe competențe cheie;
  • abordarea integrată (în sensul realizării conexiunilor cu viața reală) și inovatoare a noului cadru curricular;
  • promovarea și respectarea diversității.
  • asumarea de către școală/profesori a unor roluri complementare celui de profesor la clasă, cu accent pe consiliere, mediere socială, facilitarea învățării în contexte nonformale și informale de educație

Pentru detalii suplimentare referitoare la apelul de selecție de formatori, vă invităm să vizitați site-ul www.edu.ro, site-urile Caselor Corpului Didactic din județele Botoșani, BrașovBuzău, Cluj, Olt, Teleorman, Timiș și din Capitală - parteneri și coordonatori regionali de formare în cadrul proiectului -, precum și site-urile tuturor inspectoratelor școlare județene/Inspectoratului Școlar al Municipiului București, respectiv ale Caselor Corpului Didactic din fiecare județ.

Etichete: comunicate de presăCREDCategorie: Comunicate de presă

A doua etapă de admitere în învăţământul profesional de stat și în învăţământul dual (an școlar 2018-2019)

cs, 30.8.2018 - 16:17
30 Aug 2018

A doua etapă a admiterii în învăţământul profesional de stat, pentru anul școlar 2018-2019, începe vineri, 31 august, iar înscrierea elevilor se derulează în două faze.

Astfel, în zilele de vineri, 31 august și luni, 3 septembrie, până la ora 15:00, elevii interesați se pot înscrie la unităţile de învăţământ profesional unde au rămas locuri libere după prima etapă și care organizează sesiune de preselecție pe baza fișelor de înscriere în învățământul profesional de stat. 

Miercuri, 5 septembrie, are loc înscrierea la unitățile de învățământ profesional cu locuri libere și care nu organizează sesiune de preselecție. Candidaţii respinşi în urma sesiunii de preselecţie se pot înscrie la unitățile de învățământ profesional cu locuri libere în urma primei etape de admitere și care nu organizează sesiune de preselecție.

După prima etapă de admitere în învăţământul profesional de stat, au mai rămas 18.992 de locuri libere, fiind ocupate inițial 18.114 locuri.

Înscrierea în vederea admiterii în învăţământul dual este programată, de asemenea, în zilele de 31 august și 3 septembrie, până la ora 15:00, în unitățile de învățământ care au acest tip de ofertă și care mai au locuri libere.

Pe lângă fișa de înscriere în învățământul profesional de stat, va fi anexată și fișa de opțiuni pentru învățământul dual, care se eliberează și se completează la unitatea de învăţământ care organizează învățământ dual.

Pentru anul școlar 2018-2019, la nivel național, în învățământul dual mai sunt disponibile 2.959 de locuri. În sesiunea de vară, au fost admiși 2.594 de elevi.

Reamintim că formarea elevilor este susţinută financiar prin bursa profesională, care se acordă în cuantum de 200 lei lunar (de la bugetul de stat), dacă elevul este înscris în învăţământul profesional, respectiv minimum 400 lei lunar, dacă elevul este înscris în învăţământul dual.

Detalii despre unităţile de învăţământ cu locuri libere sunt publicate pe alegetidrumul.ro.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Modificarea Normelor metodologice de acordare a burselor de merit olimpic internațional

cs, 30.8.2018 - 11:37
30 Aug 2018

În vederea extinderii categoriilor beneficiarilor burselor de merit olimpic internațional, a fost emis ordinul de ministru nr. 4507/28.08.2018, prin care au fost aprobate noile norme metodologice de acordare a burselor pentru elevii premiați la olimpiadele școlare internaționale.

Astfel, cu titlu de noutate, se vor acorda burse de merit olimpic și elevilor care vor obține menţiuni la competiţiile internaţionale, nu numai celor clasați pe primele trei locuri, ca până în prezent. Conform noilor norme metodologice, elevii care vor obține mențiune la competițiile internaționale vor beneficia de o bursă de merit în cuantum de 25% din salariul de bază minim brut pe țară, acordată lunar, pe o perioadă de 12 luni.

Precizăm că valoarea lunară a bursei de merit olimpic internaționalreprezintă echivalentul salariului de bază minim brut pe țară, acordat diferențiat, după cum urmează:

a) pentru locul I (medalie de aur sau premiul  I), cuantumul lunar al bursei de merit olimpic internațional reprezintă echivalentul a 100% din salariul de bază minim brut pe țară;

b) pentru locul al II-Iea (medalie de argint sau premiul al II-lea), cuantumul lunar al bursei de merit olimpic internațional reprezintă echivalentul a 75% din salariul de bază minim brut pe țară;

c) pentru locul al III-lea (medalie de bronz sau premiul al III-lea), cuantumul lunar al bursei de merit olimpic internațional reprezintă echivalentul a 50% din salariul de bază minim brut pe țară;

d)  pentru mențiune, cuantumul lunar al bursei de merit olimpic internațional reprezintă echivalentul a 25% din salariul de bază minim brut pe țară.

Reamintim că, în acest moment, cuantumul maxim al bursei este de 1.900 lei (reprezentând 100% din cuantumul salariului de bază minim brut pe țară), comparativ cu 1.450 de lei în anul 2017, ceea ce înseamnă o creștere de peste 30%.

BIROUL DE COMUNICARE

Oldalak